יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

תיכון לילה 5: סופמשחק/ סיי ג'יי דוהרטי - ביקורת

הספר תיכון לילה 5: סופמשחק נכתב על ידי סיי ג'יי דוהרטי והוא האחרון בסדרת תיכון לילה. התפרסם בנובמבר 2015 בהוצאת ספרי עליית הגג. הספר מכיל 342 עמודים.
גיל היעד- 11+

תקציר:

האם נגזר עליה לאבד את כל מה שהיא אוהבת?

שבורים, אך עדיין לא מובסים, נאספים המורדים באקדמיית קימריה. הם איבדו את המנהיגה שלהם וקרטר וסט נחטף. נתניאל כבר יכול לטעום את הניצחון. 
אבל אלי שרידן וחבריה עדיין לא מוכנים להרים ידיים. קודם כל הם חייבים להחזיר את קרטר ואז הם צריכים לתכנן תכנית שתגרום לנתניאל לשלם על מעשיו. בקרב הסופי והאחרון צריכים שני הצדדים לגייס את כל כישוריהם, ערמומיותם ודבקותם במטרה כדי לנצח, אלא שאלי כבר למדה שלא תמיד הטובים הם אלו שמנצחים. האם גם הפעם תצטרך להקריב את היקר לה מכול? 
המשחק מתקרב לסופו כמו פצצה מתקתקת: מסעיר, מסוכן, מרגש ומותח. 

ביקורת:
אחרי שחיכיתי - ביחד עם כל הקוראים- לספר האחרון בסדרת תיכון לילה, סוף סוף הוא הגיע, וברגע שקיבלתי אותו - בטח כמו כל קורא הדוק אחר - התחלתי לקרוא אותו מיד.
לשמחתי, הספר עלה על ציפיותיי הגבוהות, וסיים את הסדרה בצורה מיוחדת ביותר.
הספר נפתח בדיוק בנקודת הסיום של הספר הרביעי, ומחזיר אותנו היישר אל האקשן והמתח. 
לאחר הספר הרביעי, קרו דברים רבים ששינו את תיכון לילה (את הביקורת עליו תוכלו לקרוא מתחת לעטיפת הספר, כאן בביקורת) הסופרת החזירה אותנו היישר אל הדברים הללו, וגם אם במקרה שכחתם, היא הזכירה אותם.
העלילה לאורך כל הספר נמשכת בצורה מצויינת ונורא נורא מעניינת, עד כדי כך שהיה לי קשה להפסיק ולעצור.
גם הפעם התנהגותן של הדמויות שונה מפעמים קודמות ודוהרטי כל פעם חושפת אותנו בפני תוכנות חדשות של הדמויות, ומציבה אותם בפני דילמות מסקרנות ומעניינות, שנפתרות במהלך הספר.
ואם תרשו לי לומר מילה אחת על העיצוב המיוחד של העטיפה (שעיצובה ליוותה אותנו לאורך כל ספרי הסדרה בצבעים שונים)- העטיפות מצויינות ואני מאוד מאוד אהבתי אותם, הרבה יותר מהעטיפות שמסתובבות בחו"ל.
לסיום - בין אם קראתם את ספרי הסדרה הקודמים ובין אם לא (לכו לקנות מיד!), תיכון לילה 5: סופמשחק הוא סוף עוצר נשימה לסדרה שכולה עוצרת נשימה... אני מאוד נהנתי, ואני בטוח שגם אתם תהנו.


ציון במדד הספרייה:10 מתוך 10
לסיכום: סוף מרהיב לסדרה מצויינת.
תיכון לילה 5 סופמשחק
לקריאת הביקורת על הספר הראשון בסדרה- לחצו כאן
לקריאת הביקורת על הספר השני בסדרה-  לחצו כאן
לקריאת הביקורת על הספר השלישי בסדרה-  לחצו כאן
לקריאת הביקורת על הספר הרביעי בסדרה-  לחצו כאן

תגובה 1:

  1. מסכימה עם כל מילה, חוץ מכך שגיל היעד הוא לפחות 13 פלוס. מתארים שם איך אנשים עושים דברים מיניים, זה לגמרי לא מתאים לגילאי 11... כך לגבי עוד הרבה ספרים. אתר מצוין, אבל שימו לב יותר לגיל של קהל היעד.

    השבמחק