יום רביעי, 11 בפברואר 2015

תיכון לילה 1: כשכולם משקרים על מי אפשר לסמוך?/ סי ג'יי דוהרטי- ביקורת



**תודה רבה להוצאת ״ספרי עליית הגג״ ששלחו לנו את הספר בחינם תמורת ביקורת כנה!**


תיכון לילה היא סדרת ספרים מצליחה שנכתבה בידי סי ג'יי דוהרטי והתפרסמה בעברית בהוצאת ספרי עליית הגג. הספר הראשון בסדרה- כשכולם משקרים על מי אפשר לסמוך? ובו עוסקת הביקורת.

תקציר:
עולמה של אלי שרידן מתפרק. היא שונאת את בית הספר, אחיה ברח מהבית, המשטרה עוצרת אותה בפעם השלישית ועכשיו ההורים שלה שולחים אותה לפנימייה. אלא שכשהיא מגיעה לפנימייה היוקרתית – אקדמיית קימריה – אלי מגלה להפתעתה שהיא מאושרת. היא מוצאת לה חברים חדשים, כמו סילבן הצרפתי המקסים וקרטר המתבודד החכם והזועף. אולם אקדמיית קימריה היא לא בית ספר רגיל. מדוע חלק מהתלמידים לומדים בכיתות הלילה המסתוריות ואילו סודות הם מסתירים?

תיכון לילה הוא הספר הראשון בטרילוגיה המשלבת מתח ורומנטיקה, עם גיבורה חזקה ומבריקה שמגלה שסכנה גדולה מאיימת עליה ועל חבריה.

סי ג´יי דוהרטי, לשעבר עיתונאית חוקרת וכתבת פלילים, כתבה את ספרה הראשון תיכון לילה במהלך קיץ אחד חמים בביתה שבדרום אנגליה. מאז תורגם הספר לשמונה-עשרה שפות.

ביקורת:
תיכון לילה, איזה שם מעניין.
כשקיבלתי את הספרים, מהוצאת ספרי עליית הגג (תודה רבה להם!!) השניים מאוד עניינו אותי (ספר זה והשני בסדרה, ראו ביקורת) העטיפה יפה, השם טוב, התקציר מעניין ומפתה.
ואז קראתי.
קצת הופתעתי, נהנתי והספר היה ממש שונה מכל סגנון ספרים אחר, הוא היה מאוד מעניין.
אבל עדיין הספר לא היה טוב. משהו בו לא עבד. הדמויות היו קצת שטחיות, טוב- לא כל הספר.
הם היו מענינות עד לשלב כלשהו שזה נפסק. קצת התאכזבתי, וחבל שדוהרטי לא שיכתבה את הספר עוד טיפה.
אבל- לפני שאתם מחליטים לא לקרוא כלל, עדיין יש בספר עלילה מעניינת ומותחת שנמשכת על כל הספר.
אני סיימתי את הספר בלילה אחד, והמתח מתגבר עד שלאט לאט קצוות נקשרים וזה כל כך כיף!
ספר שתרתי משמע טוב, אבל עדיין לא מספיק. 


ציון: 7 מתוך 10
לסיכום: רעיון מצויין לספר שלא מגיע בצורה הטובה ביותר אל דפי הנייר
תיכון לילה

2 תגובות:

  1. הספר הראשון מהמם, מעניין מותח, רומנטי ומושלם וכך גם כל שאר הספרים בסדרה, העלילה כתובה בצורה יפה ומרתקת...הסוף בספר החמישי מרגש ומותח מאוד ונהניתי מכל רגע של קריאה בכל הספרים של סדרת תיכון לילה!!!

    השבמחק
  2. הספר הראשון מהמם, מעניין מותח, רומנטי ומושלם וכך גם כל שאר הספרים בסדרה, העלילה כתובה בצורה יפה ומרתקת...הסוף בספר החמישי מרגש ומותח מאוד ונהניתי מכל רגע של קריאה בכל הספרים של סדרת תיכון לילה!!!

    השבמחק