יום שישי, 3 ביוני 2016

היסטוריה של המדע לצעירים מכל הגילים/ ויליאם ביינום

הספר "היסטוריה של המדע לצעירים מכל הגילים" נכתב על ידי ויליאם ביינום. התפרסם בשנת 2016 בהוצאת ספרי עליית ההג. הספר מכיל 348 עמודים.
גיל היעד- 9+

תקציר:
מדע הוא יופי של דבר. יש בו הכול: מֶרחבי האינסוף של החלל, יצורים מיקרוסקופיים, מבנה גוף האדם, ההיסטוריה של כדור הארץ, ועוד. במרכז תמיד עמדה אותה השאיפה: להבין את הטבע, ולנסות לאלף אותו. מן הפילוסופים של יוון העתיקה, דרך גלילאו, ניוטון, דרווין, איינשטיין, מגלי מבנה הדנ"א ווֹטסון וקריק, ועד למדענים אשפי המחשב של היום – בני האדם לא הפסיקו לתהות, לבדוק, להתנסות ולחשב. ומה שהם גילו וממשיכים לגלות, הביא את כולנו לראות את עצמנו ואת העולם הסובב אותנו בעיניים חדשות. והפליאה הגדולה נמשכת: איך כל זה קורה?

בספר הזה, אנחנו מזמינים אתכם להרפתקה ההיסטוריה של המדע. במסענו נטוס לכוכבים באמצעות הטלסקופ, ונראה איך השמש יורשת את מקומו של כדור הארץ במרכז היקום. נצלול אל מתחת לקרום האדמה, נלַווה את הופעת הכימיה ואת פיתוח הטבלה המחזורית, ונתוודע להסברים הפיזיקליים לחשמל, לכוח המשיכה, ולמבנה האטום. נפרוס את נפתולי העלילה שהובילה לגילוי הדנ"א ופתחה בפני החוקרים את סודות החיים. בהיסטוריה של המדע לצעירים מכל הגילים נִגלים לנו הסיפורים המרתקים של גיבורי מדע, מפורסמים ומפורסמים-פחות, ואלפי שנות מחקר צועדות בסך. איורים מקסימים וסגנון נעים ונגיש הופכים את הספר לממתק אמיתי, שצעירים ומבוגרים ישמחו לקרוא בו יחדיו.

היסטוריה של המדע לצעירים מכל הגילים מצטרף אל קודמיו בסידרה, היסטוריה של העולם לצעירים מכל הגילים מאת ארנסט גוֹמבּריך, והיסטוריה של הפילוסופיה לצעירים מכל הגילים מאת נייג'ל ווֹרבֶּרְטוֹן.

ביקורת:
זה הספר השלישי בסדרת "היסטוריה של... לצעירים מכל הגילים," וגם הוא לא מאכזב בכלל!
הייתי רוצה להתחיל מהעטיפה המרהיבה, מאוד אהבתי את מראה הוינטג' של הספר "העתיק" כביכול.
אני חושב שבעצם זה מה שמייחד את הספר הזה, בגלל שכיום אין כמעט ספרים כאלה עם עטיפה מסתורית וניטרלית שלא מספרת על מה שהספר מכיל בתוכו.
אני רוצה קודם כל לבקש מכם לא לחשוב שהספר הזה "משעמם" ו"למבוגרים". להפך, הוא כולל בתוכו מאמרים מעניינים ומסקרנים מאוד!
הספר הזה בהחלט כמו שמו "לצעירים מכל הגילים" - הוא מיועד לכולם, ותאמינו לי, גם למבוגרים!
יתרון נוסף של הספר הוא שהעלילה בו היא לא המשכית, ומספרת לנו בכל פרק סיפור אחר והעלילה משתנה בכל פעם: כך שגם אפשר לחזור לקרוא בספר כל פעם מחדש אחרי תקופה, וגם לא מרגישים שקוראים עדיין את אותו הספר - בגלל שינויי העלילה.
לסיום, "היסטוריה של המדע לצעירים מכל הגילים" הוא ממש לא הספר שאתם חושבים שהוא: הוא מתוחכם, מעניין, מסקרן, מפתיע, משעשע ועוד הרבה, ויש בו המון דברים שלא חשבתם שתגלו בתוך ספר. אז למה בעצם אתם מחכים?


ציון במדד הספרייה: 8 מתוך 10
לסיכום: ספר מעניין שמלמד אותנו עוד על היסטוריית המדע
הוסף לסל את היסטוריה של המדע לצעירים מכל הגילים / ויליאם ביינום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה