יום ראשון, 16 באוקטובר 2016

מעופפת/ הואן בי לנדי - ביקורת

הספר "מעופפת" הוא הראשון בסדרת מרקוריום, נכתב על ידי הואן בי לנדי, התפרסם בשנת 2016 בהוצאת כנרת זמורה ביתן. הספר מכיל 318 עמודים.
גיל היעד- 10+

תקציר:
ארלינדה המתינה כל חייה לרגע הזה. נשף המעוף הראשון שלה. היא רוצה להמריא עם כל בני המחזור עד לקצה הכיפה, זו המגוננת על עירה הלבנה והיפה. שנים חיכתה לרגע שבו יבקעו כנפוניה והיא תוכל לעוף — הרחק מהשמועות המרושעות על גורלם של הוריה ומהכתם שדבק בה. אבל אז היא מגלה שהיא שונה — יש בה פגם, אך גם יכולת נדירה ורבת־עוצמה שעתידה לקבוע לא רק את עתידה שלה אלא את עתיד העיר ואולי מרקוריום כולו.
מישהו מייחל לשובה ומתגעגע אליה בחשאי. מישהו צופה בכל תנועותיה. מה ממתין לה בעולם המאיים שמחוץ לכיפה? האם תהיה זו שנאה, או אהבה?

ביקורת:
מקריאת התקציר של מעופפת, עולה מיד, כי הרעיון די מזכיר את הספר "המעניק" (מי שקרא, יודע)... כלומר, הרגע בו ארלינדה תוכל להגיע לנשף המעוף הראשון שלה ולהמריא עם כל בני המחזור עד לקצה הכיפה ולרגע בו היא סוף כל סוף תוכל לעוף - אבל אז היא מגלה שהיא שונה, והעלילה מסתבכת ומתפתחת.
ועל אף זאת, העלילה של "מעופפת" מתפתחת במקוריות מדהימה. העלילה שכתב הואן בי לנדי והעולם שיצר מרתק והוא כל כך עשיר ומגוון.
"מעופפת" הוא ספר מהנה לקריאה ואני ממליץ עליו בחום.


ציון במדד הספרייה: 9 מתוך 10
לסיכום: ספר מרתק ראשון בסדרה, שאני מקווה שהמשכיו יתורגמו בהקדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה