יום שישי, 28 באוגוסט 2015

סינדר / מאריסה מאייר - ביקורת

"סינדר" נכתב על ידי מאריסה מאייר. הספר התפרסם בשנת 2015 בהוצאת "כנרת". זהו הספר הראשון בסדרת "תולדות הלבנה".

תקציר מגב הספר: היה היה פעם, בעתיד הלא רחוק...
הרחובות של ניו־בייג'ין רוחשים סכנה. 
מגפה קטלנית מתפשטת ברחבי הארץ. 
הרחק מלמעלה צופים במתרחש בני הלבנה, אורבים לרגע של חולשה. 
בלב העיר גרה סינדר בת השש־עשרה — מכונאית מחוננת עם עבר מפוקפק ועתיד חסר תקווה. 
אבל יום אחד ניצב בפתח בית המלאכה שלה יורש העצר, הנסיך קאי, והוא מבקש לשכור את שירותיה. סינדר חוצה לראשונה את חומות הארמון ומגלה אט־אט שנועד לה תפקיד גדול לא רק בחיי הנסיך אלא בחייה של
הארץ כולה. 
כי בסינדר יש משהו מיוחד, משהו שרבים מוכנים לשלם בעבורו מחיר יקר...


ביקורת: הייתם צריכים לראות איך התרגשתי כשראיתי שהספר הזה יוצא בעברית.
דבר ראשון, אני מתה על כל סיפורי האגדה, ועוד יותר מזה אני אוהבת לראות כל מיני טוויסטים מודרניים שעושים עליהם. דבר שני, שמעתי המון המון המון המון דברים טובים על הספר הזה - ועכשיו, אחרי שקראתי אותו, אני לא יכולה אלא להסכים. דבר שלישי, סינדרלה סייבורגית עם אנשים שחיים על החלל? אחד הדברים הכי אדירים ששמעתי.
הדבר שהכי אהבתי בספר הזה היה, ללא ספק, הדמויות. מאריסה מאייר בונה את הדמויות בצורה כל כך אמינה ואמיתית, והם פשוט אנשים (או קיבורגים? אנדרואידים?) מדהימים, ונהניתי מכל רגע שקראתי עליהם.
עוד דבר פשוט מדהים בספר הזה הייתה הכתיבה. זו הייתה כתיבה יפהפייה. שפה גבוהה, מילים יפות, הרבה תיאורים אבל לא יותר מדי, כתיבה מותחת שגרמה לי לא להשתעמם אפילו לרגע.
עוד דבר שאני וצה לדבר עליו הוא בניית העולם. היא נעשית בצורה מעולה ומדויקת לדעתי - מצד אחד לא מעמיסה יותר מדי על הקורא כמו שקורה בספרים אחרים, ובכל זאת בכל שלב בעלילה ברור מאוד איך נראה העולם ומה קורה. במקרה שלי - לא היו בלבולים.
למרות כל הדברים הטובים, יש פגם אחד מאוד בולט בסינדר. לקראת סוף הספר הגיעה הפתעה, איזה חשיפה שהייתה אמורה לגרום לי ל"וואו". לצערי, זה לא היה וואו בכלל. בערך מעמוד 100 היה לי ברור שזה מה שהולך לקרות (גם אמרתי לאחותי שתזכור את זה, כדי שאם יתברר שצדקתי יהיו לי הוכחות. ויש לי הוכחות!)

ציון: 9 מתוך 10.

לסיכום: עלילה מותחת, כתיבה יפהפייה, דמויות מדהימות, ספר שאסור לפספס!



תגובה 1:

  1. ספר שיא המושללללםםם ! אבל מתי יוצא השני ? הריי ברור שלפי הסוף צריך לצאת עוד אחד ....

    השבמחק