יום שבת, 19 במרץ 2016

אני צייד רוצחים/ בארי ליגה - ביקורת

הספר "אני צייד רוצחים" נכתב על ידי בארי ליגה. התפרסם בשנת 2015 בהוצאת הקיבוץ המאוחד. הספר מכיל 320 עמודים.
גיל היעד- 12+

תקציר:
ג’אז הוא מתבגר חביב ומעורר אמפתיה. אך הוא גם בנו של הרוצח הסדרתי המתועב ביותר בעולם. אביו חינכוֹ ללכת בדרכיו ולימד אותו את רזי ה“מקצוע“ שהיה גאה בו – רצח. ג’אז ראה זירות פשע כפי ששוטרים היו רוצים לראות אותן – מנקודת מבטו של הפושע.

האב, בילי דנט, נתפס ויושב בכלא כבר ארבע שנים, אך הגופות בעיירה המנומנמת לוֹבּוּס נוֹד נערמות, שוב.

הרוצח הסדרתי הנוכחי מחקה את שיטות עבודתו של האב וג’אז חושש שכולם יצביעו עליו עכשיו כעל “יורשו“ של אביו. בניסיון להוכיח לסביבה ובראש ובראשונה לעצמו שלהיות רוצח איננו עניין תורשתי, הוא מצטרף למשטרה במצוד אחר הרוצח הסדרתי החדש.

אני צייד רוצחים של הסופר עטור השבחים בארי ליגה הוא מותחן מהפנט העוסק בשאלות של תורשה וסביבה ובוחן את השפעת הרצח על משפחתו של הרוצח ועל סביבתו.
הספר היה ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס, תורגם לשפות רבות ועוּבד לסִדרת טלוויזיה.

ביקורת:
אני צייד רוצחים הוא ספר מסתורי ומעניין. עלילתו עוסקת בג'אז. מתבגר שהוא בנו של הרוצח הסדרתי המתועב ביותר בעולם. אביו של ג'אז נתפס - ועכשיו רוצח סדרתי חדש קם. הרוצח החדש בוחר לחקות את כל שיטות הרצח של אביו של ג'אז - והוא חושש שכולם יחשבו שהוא הרוצח. לכן הוא מחליט להצטרף אל המשטרה כדי לתפוס את הרוצח החדש.
במבט ראשון, הייתי בטוח שסיפור התפיסה יהיה קל. מפני שלג'אז - כך מתגלה בספר - יש הסתכלות שונה על זירות פשע. הוא רואה אותן מנקודת המבט של פושע. מה שיכול לעזור למשטרה. אבל אל תהיו בטוחים בכך.
את הספר הזה קראתי במתח ופחד רב. אני מודה כי לא יכולתי להפסיק לקרוא וקראתי אותו אל תוך הלילה. הכתיבה של בארי ליגה מרתקת וכך גם הסיפור אותו בחר לספר. אני בהחלט ממליץ לכם לקרוא את הספר הזה, ואפילו לראות את סדרת הטלויזיה שמבוססת עליו.


ציון במדד הספרייה: 9 מתוך 10
לסיכום: ספר מותח ומסתורי. שווה בדיקה.
אני צייד רוצחים / בארי ליגה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה