יום שבת, 14 במאי 2016

טרן הנודד והמלך העליון/ לויד אלכסנדר - ביקורת כפולה

הספרים טרן הנודד והמלך העליון נכתבו על ידי לויד אלכסנדר, התפרסמו בשנת 2016 בהוצאה המחודשת של סדרת פרידיין בהוצאת מרגנית (כנרת זמורה ביתן). טרן הנודד מכיל 224 עמודים, המלך העליון מכיל 256 עמודים.
גיל היעד- 10+ 

תקציר:
החיים בקאר דלבן חזרו לשגרה. איילנווי לומדת את מנהגי הנסיכות, פלודר פלאם שב לממלכתו, רק טרן לא מוצא מנוחה: איך יֵדע מה מקומו אם אינו יודע מי הוא באמת ומה מוצאו? כשהמכשף דלבן לא עונה לשאלותיו, טרן יוצא לחפש את התשובות. דבר לא יעצור אותו: לא הפחד מפני המכשפות הנוראיות מביצות מורבה, לא כשפיו האפלים של מורדה האיום ולא תכסיסיו של דוראת האכזרי. האם כדאי לו בכלל לדעת את האמת?

החרב השחורה דירנווין נפלה לידי אראון, וכעת דבר לא יעצור בעדו מלהשתלט על הממלכה כולה. בשעה שאדון המוות אוסף את כוחותיו האפלים, מתאחדים המכשף דלבן, גווידיון נסיך דון, וגם טרן וידידיו לקראת המלחמה הגורלית. אבל לבדם לא יוכלו לגבור על אראון ועל בני היורה. ממי יוכלו לבקש עזרה? מהמלכה אחרן הנקמנית, מהמלך סמויִט האימתני, מאנשי הקהילות החופשיות או מהמלך פריידרי וצבאו העצום? 
הצטרפו לטרן ולחבריו, להרפתקה הגדולה שתקבע מי יהיה המלך העליון של ממלכת פרידיין.

ביקורת:
סדרת פרידיין היא מסדרות הפנטסיה המועדפות עליי, ולכן מאוד התרגשתי לקבל את שני הספרים האחרונים בסדרה בהוצאה המחודשת שלהם, עם איורי העטיפה המרהיבים של יניב שמעוני, וגם כל העריכה הפנימית של הספר.
בשני הספרים האחרונים העלילה מגיעה למתח שיא. בספר הרביעי בסדרה, טרן לא יודע את מקומו ולא מצליח להחליט אם הוא יודע מי הוא באמת, הוא יוצא לחפש את התשובות ויודע שדבר לא יעצור אותו. כמובן שאני לא אגלה לכם איזה תשובות הוא מצא, אבל אני רק אגיד שאתם תהיו מופתעים מאוד.
בספר החמישי בסדרה, החרב השחורה מגיעה לידיו של אראון, ועכשיו הוא יוכל להשתלט בקלות על הממלכה כולה. כולם מתאחדים (גם טרן עליו דיברנו בספר הקודם) ומתכוננים למלחמה נגד אראון, והמלחמה הזאת בעצם תקבע מי יהיה המלך העליון של ממלכת פרידיין. העלילה מותחת ומעניינת ולא מפסיקה להשתנות בכל רגע, קראתי את הספר בהתרגשות ונהנתי מאוד מהכתיבה של לויד אלכסנדר ומהתרגום הנהדר.
סדרת פרידיין מומלצת בחום, ועכשיו כשהסדרה כולה יצאה בהוצאה מחודשת, זו בכלל סיבה למסיבה!


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום:

תגובה 1:

  1. חברה המליצה לי על טרילוגיה שהשם של הספר השלשי הוא מכושפת והיא לא זוכרת מה השמות של שני הספרים הראשונים, תוכלו לעזור לי?

    השבמחק