יום שבת, 9 ביולי 2016

עמית דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות/ אלכס פז גולדמן - ביקורת

הספר עמית, דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות נכתב על ידי אלכס פז גולדמן. התפרסם בשנת 2016 בהוצאת "אלוש". הספר מכיל 160 עמודים.
גיל היעד- 10+

תקציר:
ב"עמית, דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות", ספרו הרביעי לבני נוער של הסופר אלכס פז-גולדמן, פונה המחבר  לילדים אשר הוריהם התגרשו ואשר מתקשים למצוא ספר שמתקשר רגשית לתהליך הקשה שהם עוברים.בנותיו חוו תהליך מורכב זה ותקופה ארוכה הוא חיפש ספר ילדים שמציג  בהומור וברגישות את הנושא ולא מצא. ספרו אינו חושש לומר את האמת - לא קל לחוות גירושין: יש דמעות ורגשות אשם, אך עם מעט בדיחות דעת אפשר להתגבר ולהתבגר. אין זה רק סיפור על גירושין אלא גם על מערכות יחסים בין ילדים. מסע החיפושים אחרי חתולה שספק נעלמה, ספק איבדה דרכה, ספק נחטפה, רצוף תפניות ומהפכים, מזימות והזמות, אך מעבר לכול הוא מבחן לחברות אמת שעומדת למבחן וצולחת אותו. חוץ מסיפורי העלילה נחשפות בספר תופעות חברתיות שנוגעות בחייו של כל אחד מאתנו - מאבקי כוח בכיתה, התאהבויות של ילדים בתחילת דרכם הבוגרת, קנאה בין ילדים או תהליכי פרידה וגרושין של הורים שאולי לא תמיד מודעים להשלכות על חיי הילדים. הספר אינו נוקט עמדה, אלא מנסה לתאר מצב והקוראים יכולים לגבש לעצמם את דעתם בעצמם.

ביקורת:
ספר כמו "עמית, דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות" לא תראו בכל יום.
הוא מספר על תהליך גירושין מנקודת מבטם של הקוראים הצעירים, הילדים.
הספר מדבר אל הקוראים בגובה העיניים ולא חושש לומר את האמת: שגירושין אינו קל, בעיקר לילדים.
עלילת הספר מצליחה להיות מקורית ומעניינת, לסקרן את הקוראים ובמקביל לסיפור הגירושין לספר סיפור מצחיק, מותח ומעניין על חתולה - ועל המודעות התלושות.
אם כל זה נשמע לכם עלילה מסובכת - אז ממש לא, את הקוראים הצעירים היא גם תצחיק, וגם תרגש והקוראים ירגישו שהם עוברים מסע תוך כדי קריאת הספר.
מאוד נהנתי לקרוא את ספרו החדש של אלכס פז - גולדמן ואני ממליץ עליו בחום.


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: ספר מעניין ומרגש, מיוחד במינו.




תגובה 1:

  1. שמי איזבלה איתן, אני מגיעה מתל אביב ,, אבל אני עוברת לאוהיו עם בעלי, אני רוצה לחלוק את החדשות הטובות על חיי עם כל מי שזקוק לעזרה בנישואין / זוגיות. סבלתי שש שנים, בעלי עזב אותי והמשכתי ללדת אישה אחרת רק בגלל שמשפחתו לא אהבה אותי, ומכיוון שלא יכולתי להביא לו תינוק, בכיתי שבע שנים בגלל שבעלי התגרש ממני. חיפשתי את הכישוף שהענן עזר לי ברשת פגשתי כל כך הרבה קוסמים, כולם גייסו כסף בלי לעזור לי, אבל ב -3 באוגוסט 2019 ראיתי תרומה מקוונת של קוסם טוב בשם ד"ר אלאבה. החלטתי לפנות אליו כשפניתי אליו, הוא אמר לי שהבעיה שלי נפתרה מכיוון שפניתי אליו, אמרתי לו את כל הבעיות שלי והוא הבטיח שיעזור לי להחזיר את בעלי. ד"ר אלאבה הורה לי והראה לי מה לעשות אז אני ממלא אחר כל ההוראות ועושה את מה שהוא ביקש ממני לעשות אחרי שלושה ימים הוא אמר לי שבעלי יתקשר אלי לפני שאני ישן באותו יום ויתנצל. ברגע שהוא סיפר לי הכל, בעלי התקשר אלי וביקש שאחזור אליו אחרי שש שנות גירושין. היום אני חולק את המסר הזה כי אני רוצה שהעולם יידע וזו עבודה טובה, ואני גם מאוד שמח להיות בהריון ולאלו מכם שזקוקים לעזרה, בעיות בעבודה או קידום, צרו קשר עוד היום עם ד"ר אלאבה ופתרו את הבעיה שלכם הנה דוא"ל: dralaba3000@gmail.com או whatsapp בטלפון: +2349039885856 אני מבטיח לך שהבעיה שלך תיפתר

    השבמחק