יום חמישי, 5 בינואר 2017

צוללן הערפל/ ג'ואל רוס - ביקורת

הספר "צוללן הערפל" נכתב על ידי ג'ואל רוס, התפרסם בשנת 2017 בהוצאת דני ספרים. הספר מכיל 288 עמודים.
גיל היעד- 11+

תקציר:
ערפל לבן וקטלני עוטף את כדור-הארץ כבר מאות שנים. האנושות נאחזת בפסגות ההרים הגבוהות ביותר, שם שולטות ביד רמה חמש המשפחות העשירות ביותר, בעוד האנשים שמזלם לא שפר עליהם נאבקים על קיומם בשכונות העוני ובמגרשי הגרואטות שלמנטה. בשעה שבשמים פמטרלות ספינות האוויר של הלורד קודו, השליט האכזר הכול-יכול, צ'ס בן ה-13 וצוותו שטים ברפסודת שלל ומחפשים בין ההריסות שבערפל חפצים שיוכלו למכור כדי להתקיים. צ'ס הוא צוללן הערפל, ערמומי ומהיר – וקשוח יותר מכפי שהוא נראה. אתו בצוות נמצאים הייזל הקפטנית האמיצה, שוודי הטייס החסון ובי הקטנה, המכונאית הגאונה.
אבל לצ'ס יש סוד שאותו הוא שומר כל חייו – סוד שהלורד קודוק מבקש לנצל לטובתו האישית ויעשה הכול על מנת ללכוד את צ'ס בחיים.
ג'ואל רוס ארג דמיונו השופע הרפתקה חסרת גבולות בעולם עתידי שבו החיים מתנהלים בשמיים, מעל הערפל הקטלני, וחבורה של נערי שכונת עוני הופכים לגיבורים בעל כורחם.

ביקורת:
ספר הפנטזיה החדש שמאיים לכבוש את הקוראים, אחרי "משחקי הרעב" ו"מפוצלים" וגם סדרת "ארנה" (שאני מחכה בקוצר רוח לתרגום של החלק השלישי בטרילוגיה)
הפעם, את כדור הארץ עוטף ערפל מסוכן כבר מאות שנים. העולם נבנה בדקדקנות ופירוט על ידי מחבר הספר, ג'ואל רוס, ואנחנו מקבלים כמעט כל פרט דרוש על העולם החדש והעתידני אליו אנחנו נחשפים.
עלילת הספר עוקבת אחרי צ'ס, נער בן 13, שהוא צוללן ערפל. הוא מנצל את הערמומיות והמהירות שלו כדי לטייל ו"לצלול" אל הערפל ולחפש בין ההריסות חפצים שיוכל למכור יחד עם חבריו כדי להתקיים, אך העלילה מסתבכת ברגע שהלורד קודוק, מגלה סוד אישי של צ'ס, ומאיים לחשוף אותו.
ברגע זה כל העלילה מתהפכת, והופכת למסע מטורף בין שמיים וארץ, בין הברור למעורפל. ולמי שתהה, באנגלית ההמשך כבר קיים, ולנו נותר רק לחכות לתרגום בעברית.


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: ספר פנטזיה מרתק ושווה, שעל אף שנראה כי עלילתו דומה למרבית ספרי הפנטזיה לנוער כיום - לא כך.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה