יום רביעי, 18 בינואר 2017

הפרויקט של מיכל/ אורה קרופיק - ביקורת

הספר "הפרויקט של מיכל" נכתב על ידי אורה קרופיק, התפרסם בשנת 2017 בהוצאת דני ספרים. הספר מכיל 140 עמודים.
גיל היעד- 12+

תקציר:
מיכל, תלמידת כיתה ז' המתחילה להכין את עבודת השורשים שלה, מגלה שמשפחתה אכן לא פשוטה כפי שחשבה. כשסבתה עוזבת את הדירה, שבה גרה במשך שנים רבות ועוברת לגור בדיור המוגן, מתגייסת מיכל לעזרת אמה ודודה יניב בהעברת חפציה של סבתא לביתה החדש. בין החפצים הם מגלים שקית ובה תמונות ישנות, ותגלית זו פותחת פצעים ישנים וחושפת סודות שנקברו בעבר הרחוק. הסיפור המשפחתי מתגלה אט-אט לעיני מיכל ועבודת השורשים שלה הופכת למסע גילוי עצמי מרגש ומעורר השראה. 

ביקורת:
לא פעם ציינתי פה כמה שאני אוהב את ספריה של אורה קרופיק... 
ספרים כל כך מהנים, רגישים, יפים ונוגעים ללב, שרק כיף לקרוא אותם... 
ובכל שנה אני מצפה מחדש לקבל את ההודעה שספר חדש יצא.
והשנה התפרסם הספר "הפרויקט של מיכל" שמספר את סיפורה של מיכל, תלמידת כיתה ז' 
שמבצעת מחקר על עבודת השורשים שלה, וצוללת עמוק אל תוך סיפורי המשפחה, 
ובתוך כך היא מגלה סיפורים מרגשים וישנים.
גם אני עשיתי את עבודת השורשים, וכמוני גם רבים מבני הנוער שעברו או שנמצאים בכיתה ז' כעת... (כדרך אגב, אם אתם בדיוק מכינים את עבודת השורשים השנה, הייתי ממליץ לכם לקרוא את הספר הזה... ולחוות את התהליך בצורה אחרת.)
על אף שהסיפור אינו אמיתי, אני מאמין (ומקווה לא לטעות) שאורה קרופיק שילבה בספר סיפורים אישיים שלה, או לפחות סיפורים ששאבה מהם השראה.
הסיפור המשפחתי של מיכל מרגש מאוד ונוגע ללב, ונהנתי מאוד מהספר.


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: סיפור מרגש ומהנה לקריאה. מומלץ...
מציג את הפרויקט של מיכל מאת אורה קרופיק.jpg

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה