יום שני, 27 במרץ 2017

לבי וחורים שחורים אחרים/ יסמין ורגה - ביקורת

הספר "לבי וחורים שחורים אחרים" נכתב על ידי יסמין ורגה, התפרסם בשנת 2017 בהוצאת הכורסא. הספר מכיל 272 עמודים.
גיל היעד- 12+

תקציר:
אָזֵל, נערה חובבת פיזיקה, מתכננת בכפייתיות את מותה שלה. יש לה רק בעיה אחת: היא לא משוכנעת שיש לה אומץ לעשות את זה לבד. ברגע שהיא מגלה אתר אינטרנט ובו מדור שנקרא "שותפים להתאבדות", אָזֵל משוכנעת שמצאה את הפתרון לבעיה. היא מתחברת לנער בשם רומן, שטרגדיה משפחתית רודפת אותו ומחפש גם הוא שותף לביצוע המעשה. אולם ככל שמערכת היחסים ביניהם מתפתחת וברית ההתאבדות נעשית מוחשית יותר, אָזֵל מתחילה לתהות אם היא באמת ובתמים רוצה בזה. כעת עליה להחליט אם לבחור במוות המיוחל או בניסיון לשכנע את רומן להמשיך לחיות ולממש יחד את האנרגיה הפוטנציאלית הגלומה בהם. לבי וחורים שחורים אחרים הוא רומן מרהיב ומרגש שמציג קול חדש ויוצא מגדר הרגיל בספרות הפופולרית. הספר רואה אור בימים אלה ביותר מ-20 מדינות ברחבי העולם והוא יעובד בקרוב לסרט על ידי אולפני פארמונט. יסמין וַרְגָה גדלה בפרברי סינסינטי, אוהיו. לפני שנעשתה סופרת במשרה מלאה עבדה זמן קצר כמורה למדעים. זהו רומן הביכורים שלה. "ספר העוסק בנושאים רציניים עם מורכבות והומור" סקול לייבררי ג'ורנל "ורגה עוסקת בהתאבדות ודיכאון בקרב בני נוער בכנות ועם הרבה חן" פאבלישרז וויקלי 

ביקורת:
למרות שאני קורא הרבה ספרים, ומסקר את כולם לבלוג הזה, לא יוצא בכל יום להיתקל בספר כזה, שמיועד לבני נוער ונוגע במקום רגיש אצל המון בני נוער, בגיל ההתבגרות, בו המצב מעורער, הכל משתנה מרגע לרגע, עליות וירידות.
הספר הזה עוסק באזל, שמתכננת את ההתאבדות שלה - אבל היא לא אמיצה מספיק. מפה לשם, אזל פוגשת נער דרך מדור באתר אינטרנט ולאט לאט, איך שהעניינים מתקדמים, היא מתאהבת בו, מה שגורם לה לחשוב פעמיים האם היא באמת רוצה לשים קץ לחייה, והאם עכשיו היא תצליח לשכנע את הנער שפגשה לא להתאבד גם כן, אחרת, היא תרגיש האשמה העיקרית בהתאבדותו.
הספר הזה לוקח את הקוראים עד לקצה, העלילה המיוחדת שכתבה יסמין ורגה נוגעת בלבם של אנשים רבים, כפי שנגעה בשלי, והדרך לכתוב את הספר מנקודת מבטה של אזל, לקחה אותנו עמוק אל הלב שלה וחשפה בפנינו את כל תחושותיה ומחשבותייה לאורך כל הדרך.
סיפור הנעורים הזה יכול לגעת ברבים מגולשי האתר, בני הנוער שבדיוק בשבילם הבלוג הזה קיים, ממני אליכם, חובת קריאה - הספר הזה משנה הסתכלות, או יותר נכון, נותן הסתכלות נוספת על החיים וגורם לחשוב פעמיים על כל מעשה.


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: ספר שנוגע עמוק בלב. כיף שיש ספרים כמו זה. אני לא יכול לחכות לגרסה הקולנועית.
חיפוש ונושא: לבי וחורים שחורים אחרים (יח"צ)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה