יום ראשון, 26 במרץ 2017

חיות הפלא והיכן למצוא אותן: התסריט המקורי / ג'יי קיי רולינג - ביקורת

הספר "חיות הפלא והיכן למצוא אותן: התסריט המקורי" נכתב על ידי ג'יי קיי רולינג והתפרסם בשנת 2017 בהוצאת ספרי עליית הגג. הספר מכיל 285 עמודים. מבוסס על הסרט שיצא בשנת 2016 באותו השם.
גיל היעד- 8+

תקציר:
ניו יורק, שנת 1926…
מקום וזמן שבהם מעשיהם של קומץ אנשים… וחיות… יקבעו את גורלם של המונים.
המָאגיזוֹאוֹלוֹג ניוּט סלמנדרה, שהגיע זה עתה לארצות הברית, תיכנן רק עצירה קצרה בניו יורק. אבל כאשר מזוודת הקסמים של ניוּט נלקחת ממנו בטעות, וכמה מחיות הפלא שלו נמלטות אל העיר, צרות קסומות עומדות לפקוד את כולם…
חיות הפלא והיכן למצוא אותן, בהשראתו של ספר הלימוד המקורי בבית הספר הוגוורטס מאת ניוּט סלמנדרה, הוא תסריט הביכורים של ג'יי. קיי. רולינג, מחברת סידרת ספרי הארי פוטר האהובה בכל העולם.
מעריצים של הדמיון המלהיב של רולינג יזהו בכל עמוד את סגנונה שובה הלב, את החזון המדהים שלה ליקום מלא קסם, ואת האהדה הכנה וההבנה העמוקה לאנשים מכל הסוגים (בין שהם נושאים שרביטים ובין שלא).
לא תוכלו להניח מן היד את סיפור ההרפתקאות רחב היריעה ועוצר הנשימה הזה.

ביקורת:
התסריט לאחד הסרטים אם לא הכי מוצלחים ומסקרנים משנת 2016,"חיות הפלא והיכן למצוא אותן", הגיע סוף כל סוף לחנויות אל הקורא הישראלי בשפה העברית. אני חושב שהתסריט הזה הוא חלק בלתי נפרד מחווית הצפייה של הסרט החדש בסדרה שלוקח אותנו לעולם חדש ולא מוכר בתוך היקום האהוב שנברא על ידי ג'יי. קיי. רולינג גדולת מספרי הסיפורים.
בסרט החדש אנחנו פוגשים גיבור חדש לגמרי, ניוט סלמנדרה, שהגיע לניו יורק ויוצא לשרשרת הרפתקאות בעקבות בריחתן של כמה מחיות הפלא מהמזוודה המיוחדת שלו, בה כל אחד מאיתנו היה רוצה לבקר.
הייחוד של התסריט, הוא התיאורים המדויקים והמעניינים שנכתבו על ידי רולינג. כן כן. לא סתם כתוב שמה של רולינג על התסריט, אלא בגלל שהיא בכבודה ובעצמה כתבה את כולו, וזה דבר שבהחלט הוסיף לחווית הקריאה, ונתן לנו לקרוא מזווית אחרת על איכותה של רולינג.
אחד הדברים שאני עשיתי אחרי שהספר יצא, זה לצפות בסרט שוב, והפעם לעקוב איתו דרך הספר על העלילה, כאן, בשונה מהמחזה של "הילד המקולל" יכולנו ממש לראות את התוצאה מולנו - הסרט כמובן.
ובאשר לעלילה, הדמויות המיוחדות שכבר נקשרתי אליהן והתאהבתי בהן. וכמו תמיד בספריה של רולינג - הטוויסט האיכותי והאהוב! כמה כיף היה לקרוא את התסריט הזה (וגם לצפות בסרט)... זה בהחלט חוויה בלתי נפרדת שאני ממליץ לכל אחד מחובבי הארי פוטר ועולם הקוסמות, וגם למי שאוהב סרטים וקולנוע, וירצה לקרוא את התסריט. בקיצור, התסריט הזה יכול לגעת בכל כך הרבה אנשים ולקחת אותם לעולם מופלא אחר. נורא נהנתי מהספר הזה, פשוט כיף אחד גדול לקרוא אותו, ולא נותר לי דבר אחר לעשות מאשר להמליץ אותו לעוד ועוד אנשים.


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: קריאה חובה למי שצפה בסרט, וגם למי שלא. התענוג הוא לחוות את אותה העלילה בדיוק ולהנות מקריאה מדוייקת של העלילה כפי שנכתבה על ידי רולינג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה