יום שבת, 25 בפברואר 2017

ארץ האגדות 5: מסעותיו של הסופר/ כריס קולפר - ביקורת

הספר מסעותיו של הסופר, הוא הספר החמישי בסדרת ארץ האגדות המצליחה, נכתב על ידי כריס קולפר. התפרסם בשנת 2017 בהוצאת אריה ניר. הספר מכיל 344 עמודים.
גיל היעד- 10+

תקציר:
קונר ואלכס חייבים לנצח בקרב המכריע עם האיש במסכה כדי להציל את ארץ האגדות! אך נראה כי הפעם המשימה העומדת בפניהם בלתי אפשרית. כדי שיהיה להם סיכוי לסכל את מזימותיו הרצחניות הם חייבים לאסוף צבא בלתי מנוצח משלהם שיצליח לגבור על צבא הנבלים הספרותיים שאסף. התאומים יוצאים למסע גדוש הרפתקאות וסיכונים בתוך סיפוריו של קונר במטרה לגייס פיראטים חסרי פחד, גיבורי-על, מומיות מצריות ושלל דמויות נוספות שיעזרו להם במשימה.
אך בזמן היעדרותם נרקמת תוכנית מסוכנת אפילו יותר – תוכנית שעלולה לשנות את גורל ארץ האגדות והעולם האחר לנצח.
כריס קולפר זכה בפרס גלובוס הזהב על גילום דמותו של קורט האמל בסדרה GLEE, והופיע ברשימת מאה האנשים המשפיעים בעולם של טיים מגזין. הסדרה ארץ האגדות מככבת ברשימות רבי-המכר בעולם.

ביקורת:
בספר החמישי בסדרת "ארץ האגדות" אנחנו נשאבים היישר אל העלילה, בלי הכנות מיותרות - וכך הכי טוב. שכן כל ההכנות הקודמות כבר נעשו בספר הקודם.
הפעם מול קונר ואלכס, (אלה הם הגיבורים הראשיים בסדרה, למי מביניכם שלא מכיר) ניצב הקרב הגדול ביותר נגד האיש במסכה בו הניצחון, או ההפסד, ישפיע על כל ארץ האגדות, וכאן מגיע הטוויסט הבלתי צפוי - מי יהיו החיילים בצבא של קונר ואלכס? כדי לגלות זאת תצטרכו לקרוא את הספר, אבל אוכל לגלות לכם שבמהלך ההרפתקה הם יוצאים לגייס צבא בלתי מנוצח של גיבורי על, פיראטים, ועוד הרבה דמויות חזקות ומעניינות, שיצטרכו להילחם נגד הנבלים הספרותיים מהאגדות של האיש במסכה.
כריס קולפר כתב אקשן איכותי והצליח להעביר לקוראים הצעירים (וגם הצעירים בנשמתם) את החוויה והזכיר להם נשכחות מילדותם כאשר החזיר את הדמויות הטובות, וגם הרעות, מתוך האגדות שנהגו לשמוע לפני השינה, והפך אותן לדמויות הרבה יותר מעניינות, מסוכנות, מסובכות - ובעצם עשה את הכל נכון.
אני חייב להודות שספר כזה מרתק לא קראתי הרבה זמן. ספר פנטסיה שהוא באמת איכותי והכל נעשה בו נכון. אני העברתי איתו את השבת והזמן חלף כמו בשנייה אחת. אני בהחלט מבין למה סדרת ארץ האגדות מככבת ברשימות רבי המכר בעולם, והפכה לאחת מבין סדרות הפנטסיה המצליחות שקיימות כיום. הסדרה מצליחה לכבוש עוד ועוד קוראים בכל יום, שמחכים כולם בצפייה לקרוא הרפתקאות נוספות מארץ האגדות.



ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: גם הספר החמישי בסדרה לא נופל מקודמיו ומספק לקוראיו הרפתקה מהנה ומרתקת בארץ האגדות והדמיון...
התמונה של ‏אריה ניר הוצאה לאור‏.

תגובה 1:

  1. היי!
    קודם כל, אני ממש מסכימה עם הביקורת הזאת. אני ממש אוהבת את הסדרה!!
    יש לי דלת הזזה בחדר שמכוסה בארץ האגדות.( ולא, אני לא פרנואידית, אני פשוט אוהבת את זה נורא.)
    וגם, אני אוהבת את הבלוג והעיצוב שלו. אני גם משתמשת בבלוגר, אז אני יודעת. :-)

    השבמחק