יום ראשון, 8 באוקטובר 2017

לילות קסומים/ יחיעם פדן - ביקורת

הספר "לילות קסומים" נכתב על ידי יחיעם פדן, התפרסם בשנת 2016 בהוצאת פעמון. הספר מכיל 256 עמודים.
גיל היעד- 10+

תקציר:
לילות קסומים הוא רומן באגדות על נסיכה שגדלה במגדל מבודד ועל זר מסתורי המשמיע באוזניה מעשיות מרתקות. לקוראים מתגלות גיבורות אמיצות וחכמות הגוברות על צבא טרולים, על ענקים ועל מכשפים מרושעים.
לבנו יוצא אל הנערות החטופות, אל רועת האווזים ואל הנער בר המזל, ויותר מכול מקננת בנו השאלה איך תסכל הנסיכה את הסכנה האורבת לזר ההולך וכובש את לבה.

יחיעם פדן הוא סופר, מתרגם ועורך. בין ספריו אודיסאוס וספר הכלבים השלם. בין תרגומיו מונה מספר כוכבים (לויס לוורי, עיטור אנדרסן על התרגום)

ביקורת:
במבט ראשון בתקציר ספרו החדש של יחיעם פדן, "לילות קסומים", נראה כי הוא זהה למרבית ספרי הפנטזיה, וכי הוא נשען על הסיפור הבסיסי והידוע והמוכר. בכל זאת, התחלתי לקרוא. הדמות שמתנוססת על העטיפה הקדמית סקרנה אותי, ומרגע שהתחלתי לקרוא - לא יכולתי להפסיק.
הספר שונה לגמרי מהדרך בה הוא מוצג בתקציר הספר, ונהנתי ממנו מאוד, על אף שהרעיון הבסיסי כן מזכיר כמה סיפורים שנכתבו קודם לכן.
כתיבתו של יחיעם פדן מרשימה ומרתקת את הקורא, בשילוב העולם המופלא שיצר, קשה לעזוב את הספר.
מלבד היותו ספר פנטזיה מרתק, דבר המוסיף לחווית הקריאה הוא הרמה הגבוהה בה הספר הודפס. נייר עבה ומבריק, בצבע כתום הנותן תחושת התיישנות מיוחדת, ונוסף לדפי הספר, עטיפה בכריכה קשה ועוצמתית. הספר כולל בתוכו עוד ציורים רבים ומיוחדים לכל אורך הספר, מן עולמו המופלא שברא יחיעם פדן, כותב הספר.


ציון במדד הספרייה: 9 מתוך 10
לסיכום: הספר המושלם לחובבי פנטזיה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה