יום שבת, 11 במאי 2019

להציל את רובי/ אירית שטייף-שושני - ביקורת


הספר "להציל את רובי" נכתב על ידי אירית שטייף - שושני, יצא לאור בשנת 2019 בהוצאת דני ספרים. הספר מכיל 168 עמודים.

גיל היעד- 8+

תקציר:
עידית חוזרת עם משפחתה משהות ארוכה בניו יורק, והיא נאלצת להתמודד עם אתגרים רבים בבית הספר החדש שלה. בניו יורק אהבה עידית לכתוב סיפורים באנגלית, אך כעת היא מתקשה לקרוא ולכתוב בעברית. לעזרתה נחלצת עמליה, גם היא תלמידה חדשה בבית הספר, והיא מציעה לה להצטרף לחוג לכתיבה יוצרת. עידית מתחילה לכתוב סיפורי פנטזיה ושולחת אותם לרובי, אחיה של עמליה המרותק לכיסא גלגלים לאחר שנפגע בתאונת דרכים. האם יצליחו הסיפורים לעודד את הנער הפצוע ויגרמו לו לצאת מהדכדוך שבו הוא שרוי? את עידית, עמליה ורובי ואת סיפורי הפנטזיה הטוויים בעלילה תוכלו להכיר בספר מרתק זה.

ביקורת:
הספר ״להציל את רובי״ מגולל את סיפורה של עידית, שאוהבת לכתוב סיפורים באנגלית, חוזרת עם משפחתה למדינת ישראל אחרי מספר שנים ארוכות בניו יורק. היא חווה קשיי הסתגלות והתמודדות עם השפה העברית, אך מיד מתחברת לעמליה, בת כיתתה, שגם היא חדשה בבית הספר וכמוה מתגעגעת לחייה הקודמים.
כשעידית מבקרת בביתה של עמליה, היא פוגשת לראשונה את רובי, שהיה שחקן כדורסל מקצועי וכעת הוא מרותק לכיסא גלגלים לאחר תאונת דרכים שעבר, מה שגרם לו להתחיל וללמוד נגינה בגיטרה.
הספר מתאר גם את חוויותיה של עידית וההשתלבות בארץ, תוך ביקורים קבועים בחוות חופש יחד עם סבא וסבתא שלה, חגיגות הבת מצווה המתקרבות, וההצטרפות לקורס כתיבה.
בקורס זה, בהמלצתה של לירית המורה, היא כותבת סיפור בהמשכים... (שאת ההשראה לו היא מקבלת דווקא מהקרובים אליה) ואחרי שעמליה מכריחה אותה, היא שולחת את הסיפור לרובי בתקווה שהוא יתעודד מקריאת. ומכאן, כדי לגלות את התגובה שלו,תצטרכו לקרוא בעצמכם.
הספר מרתק ומרגש, מסופר כולו מעיניה של עידית, גיבורת הסיפור, בכתיבתה הנהדרת של אירית שטייף- שושני, בצורה אותנטית וכנה.
כמו בספריה הקודמים והמקסימים, כדוגמת ״לפרוש כנפיים״, שמדברים לקורא בגובה העיניים, גם ״להציל את רובי״ הוא כזה.
נהנתי מאוד מהספר, ומהסיום הנפלא.
״להפוך את החיסרון ליתרון״ הוא לגמרי מוסר ההשכל של הספר.
מומלץ בחום לתלמידי בית ספר יסודי!


ציון במדד הספרייה: 8 מתוך 10
לסיכום: מומלץ בחום לתלמידי בית ספר יסודי!
תוצאת תמונה עבור להציל את רובי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה