יום שבת, 11 במאי 2019

יומנו של מיקו בל/ ליאת רוטנר - ביקורת

הספר "יומנו של מיקו בל" נכתב על ידי ליאת רוטנר, יצא לאור בשנת 2019 בהוצאת דני ספרים / אלומות. הספר מכיל 224 עמודים.
גיל היעד- 9+

תקציר:
מה הייתם עושים אם הייתם חוזרים יום אחד הביתה ומגלים באמצע הסלון קרנף? ואם זה לא מספיק, מגלים חנות שיקויים קסומה, שמתנהלת ממש מתחת לרצפת הבית שלכם?
זה מה שקורה למיקו בל בן ה-11, ילד רגיל לגמרי, שגר עם סבא שלו. סבא הוא איש זועף שכמעט לא מדבר וכמעט לא מתייחס אל מיקו, אבל יש לו חוק אחד: אסור למיקו לפתוח את דלת המרתף.
אבל בוקר אחד מיקו מתבלבל ולוקח לבית הספר במקום את בקבוק הלימונדה שלו – בקבוק עם שיקוי קסמים מיוחד... מרגע זה מתחילה שרשרת של אירועים מטורפים, שבמהלכם מיקו מגלה סוד שהוסתר ממנו כל השנים: סבא שלו מנהל מתחת לאדמה חנות שיקויים ליצורים מכל העולם. אלא שעכשיו סבא נעלם, ומיקו חייב לקחת על עצמו את ניהול החנות. הבעיה מתחילה כשמתברר שלסבא יש אויבים שרוצים להשתלט על חנות השיקויים שלו, ומיקו חייב לגבור עליהם, אבל גם לשמור על זהותו בסוד, עד שיוכיח לכולם שהוא-הוא נער השיקויים הנבחר.

זהו סיפורו המופלא של מיקו בל, שפרקיו הראשונים הופיעו גם בספר הקומיקס "מיקו בל – נער השיקויים", אשר היה לרב-מכר ונבחר למצעד הספרים. לבד מהיותו סיפור פנטזיה הוא גם סיפור על התבגרות וחברוּת, על אומץ לב וגילוי העצמי, על בחירה בין טוב לרע.
כמו ספריה הקודמים של ליאת רוטנר, אשר זכו לשבחי הביקורת, גם הוא סוחף לעולם מלא דמיון, בשפה קולחת ובכתיבה מלאה רגש והומור.

ליאת רוטנר היא סופרת, מרצה, עורכת עיתון ומנחה סדנאות לנוער ומבוגרים, מאחוריה 21 ספרים, ביניהם ארבעה "ספרי זהב" ושני "ספרי פלטינה". החלה לכתוב ספרים בגיל שמונה, ובהיותה תלמידת חטיבת ביניים פנתה לבדה להוצאה לאור. כיום מתגוררת בתל אביב ומעבירה הרצאות וסדנאות ברחבי הארץ.

ביקורת:
הספר ״יומנו של מיקו בל״ ממשיך את עלילותיו של מיקו בל בסיפור חדש ומלא הרפתקאות, שהפעם מסופר מנקודת מבטו.
למי מכם שזוכרים את ספר הקומיקס הנהדר ״מיקו בל: נער השיקויים״ משנת 2015, שהכניס אותנו לראשונה אל סיפורו של מיקו בל. הקומיקס השאיר אותי עם טעם של עוד, ועכשיו אנחנו מקבלים את ספר ההמשך שכתוב בצורה של יומן ומזכיר בתוכו את מאורעות הקומיקס אבל גם ההמשך המצופה, שהוא חלק נכבד מהספר. כך שאם לא קראתם את הקומיקס לא תהיה לכם כל בעיה להבין את הספר.
העלילה רצופה הרפתקאות, פיתולים ועניין. הכתיבה של רוטנר קצבית והופכת את חווית הקריאה לנסיעה מסחררת.
הספר עוקב אחר מיקו בל, שמגלה שסבא שלו הוא בעצם רוקח השיקויים הגדול בעולם - אדוארדו הגדול! בין היתר, הוא גם מוצא שיקוי שהופך אותו לחזק במיוחד מול ביריונים בבית הספר, וגם מגלה שטנטון, הכלב שלו, יכול לדבר ולקרוא.
לאחר שסבא שלו נעלם, ואנשים זרים מתחילים להסתובב בסביבות ביתם, מיקו מתחיל לחקור מה קורה.
לאט לאט הוא יבין שיכולותיו העוצמתיות של סבא שלו כרוקח שיקויים הן גם מסוכנות במיוחד אם הוא ייתפס בידי האנשים הלא נכונים, כמו כן אם הם יצליחו לשים את ידיהם על היומן המפורט שכתב.
העלילה ממשיכה להתפתח משם, ולא עוצרת לרגע. כמו שכבר ציינתי, רוטנר נהדרת בכתיבת אקשן מותחת במיוחד. הקוראים הצעירים יהנו מכל רגע בהרפתקה הפנטסטית הזו!
רוטנר הצליחה לברוא עולם חדש, אמין ורחב יריעה, כזה שממשיך להתפתח לכל אורך הספר, עם דמויות מסקרנות ועלילה שמושכת את הקורא יחד עם מיקו לגלות את סיפורו של סבא שלו, עד להפתעה הגדולה המצפה לקראת סופו של הספר...
כמו כן, הסיום מבהיר שזו רק ההתחלה של מיקו בל. מחכה בקוצר רוח לספרים הבאים!


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: "יומנו של מיקו בל" הוא ספר פנטזיה נהדר, וקוראיו יהנו מכל רגע בהרפתקה המצפה להם בין הדפים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה