יום שישי, 7 בפברואר 2014

להתבגר: להיות מחונן- ביקורת

"להתבגר" היא סדרת ספרים שכתבה גלילה רון-פדר עמית. "להיות מחונן" מספר את סיפורו של אבנר רימון.
"קראו לי חפרן, קראו לי מחונן, אבל אני תופס עמדה בצד וסוקר את השכבה. כן, זה המחקר שלי. התהליכים בשכבה שלנו, מה מניע את האנשים ומה מתרחש בניהם. אז כמו מדען שסוקר את מה שמתרחש במעבדה, אני סוקר את מה שקורה בשכבה שלנו, ומתכונן להציג את המחקר.

טוב, לא ממש. אני גם מנסה ליצור תהליכים, ולראות איך האנשים יגיבו להם. ולשם כך אני מפעיל כל מיני דמויות.
ועוד משהו: כל החיים תכננתי להיות מהצד, בן-אדם שכלתני בלי רגשות. והנה יום אחד אני קם בבוקר ומגלה שאני מאוהב. פאדיחה."

סדרת "להתבגר" כוללת 16 ספרים, ובכל ספר מסופר על אותה שנה, רק מנקודת המבט של ילדים שונים, שבעצם יש בכל קבוצה של ילדים- המקובלת, המקובל, המטומטם, הגאון, המוזר, המוזרה, החדשה, המופרע ועוד המון טיפוסים. 
אני מודה, בהתחלה לקחתי דווקא אותו מהספרייה בגלל השם שלו (אני בתוכנית למחוננים) וזה סוג-של דיבר אליי, אבל זה מחוננות בצורה מוגזמת שאי אפשר להזדהות איתה. אבנר חכם מדי.
הספר מאוד נחמד ומסקרן, אך באיזשהו שלב הוא נהיה מעצבן ודי מייאש.

ציון: 7 מתוך 10.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה