יום רביעי, 27 באוגוסט 2014

מטילדה- ביקורת

מטילדה הוא ספר ילדים מאת רואלד דאל. הספר יצא בהוצאת "זמורה ביתן".

תקציר מגב הספר: הורים בדרך כלל גאים בילדיהם - לא כך הוריה של מטילדה. מרוב שהם עסוקים במכירת מכוניות מקולקלות, במשחקי בינגו ובצפייה בטלוויזיה, הם אינם שמים לב בכלל לילדה הקטנה שלהם. אבל מטילדה היא ילדה מיוחדת. בגיל חמש היא כבר קוראת ספרים של מבוגרים ועושה בראשה חשבון יותר טוב ממחשבון כיס. כשהיא הולכת לבית - הספר, "אחוזת רסקותם", מתברר לה שיש מבוגרים נפלאים כמו מורתה המקסימה ג'ני מרשמלו: ומבוגרים נוראים אף מהוריה, כמו המנהלת טרופדרוס האיומה - מי יאמין שמנהלת בית - ספר תזרוק ילד מבעד לחלון?! אבל מטילדה מצליחה לעשות דברים שילדים אחרים אינם יכולים - מי ינצח? 


טוב, הדרך שבזכותה הגעתי אל הספר היא די מקרית...

לפני שטסתי עם אמא שלי לארצות הברית בקיץ, היא קנתה לנו כרטיסים למחזה "מטילדה", וביקשה שאקרא אותו, כדי שיהיה לי יותר קל להבין את המחזה.. לי, כמובן, לא הייתה בעיה- אני אוהבת לקרוא. מאוד אוהבת לקרוא. כמה ימים לאחר מכן דודה שלי נכנסה הביתה כשבידיה שני ארגזים מלאי ספרים. בין עשרות הספרים שמצאתי שם ואימצתי לי ראיתי גם את "מטילדה", אז לקחתי אותו מהערמה.

גמרתי אותי תוך שעה וחצי.

ספר קליל, נחמד, מצחיק ומשעשע שמיועד לילדים אך יכול בהחלט להתאים למבוגרים- גם אחותי בת השש וגם אמא שלי קראו אותו, ושתיהן מאוד אהבו.
חוץ מזה, מטילדה היא דמות ללבבי- מה יותר טוב מתולעת ספרים ?!?

ציון: 10 מתוך 10.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה