יום שלישי, 19 במאי 2015

ארץ עוץ המופלאה/ ל. פרנק באום- ביקורת

אני מניח שרובכם תוהים למה לביקורת קוראים ארץ עוץ המופלאה- ולא הקוסם מארץ עוץ- אז רק לפני שנתחיל בביקורת בצורה רשמית, תנו לי להסביר לכם מה קורה פה:
אז תכירו, הוצאה מקסימה- הוצאת עוץ! אתם בטח תוהים מה המטרה של ההוצאה הזו? אז המטרה שלה- היא להוציא את כל הספרים של ל. פרנק באום שעוסקים בארץ עוץ. לדעתי, מאוד מקסים שסוף סוף יש הוצאה שמביאה לקוראים את המשך העלילה. בשנה האחרונה, הוצאת עוץ החלה לפרסם ספרים נוספים (ולא פחות טובים!) חוץ מספריו של ל. פרנק באום. עד היום יצאו 4 ספרים בסדרת עוץ בהוצאה, אך מתוכננים עוד 10. אני מזמין אתכם להיכנס לעמוד של הוצאת עוץ, ולהישאר תמיד מעודכנים: https://www.facebook.com/UtzBooks עכשיו, שנתחיל?
הספר "ארץ עוץ המופלאה" נכתב על ידי ל. פרנק באום, התפרסם בעברית בשנת 2013 בהוצאת עוץ, הספר מכיל כ-240 עמודים.
גיל היעד- 6+

תקציר:
"כשדורותי חזרה לקנזס, הסיפור רק התחיל…

בארץ עוץ, לא הכל כשורה. הדחליל הוא המלך בעיר האיזמרגד, אבל לא כל התושבים מרוצים מכך. רוחות מרד מנשבות בעוץ.

ובינתיים, בפינה נידחת של ארץ הקסמים, חיה מכשפה רעה אחת שדורותי לא הספיקה לחסל…

בספר זה תכירו שלל דמויות חדשות וצבעוניות: את ג'ק ראש-דלעת, את סוס-העץ, את החיפושפיש המגדול, ואת הילד טיפ, שבמעשה שובבות אחד מתניע הרפתקה שתשפיע על עוץ כולה.

אתם מוזמנים לגלות מחדש את הקלאסיקה שופעת הדמיון, ההומור וההרפתקאות, ואת נפלאותיה של ארץ עוץ."


אייר: ג'ון ר. ניל. 
ניקוד מלא וכל האיורים המקוריים.

ביקורת:
אני חייב להודות שתהיתי הרבה זמן איך להתחיל את הביקורות הזו- אני חושב שהכי פשוט לומר שזה ספר מדהים, מצוין! פשוט נהנתי מכל רגע במהלך הקריאה, לקח לי זמן לקרוא את הספר הזה- וככל שהזמן עבר והפרקים עברו, יותר ויותר לא רציתי שהספר יגמר. אהבתי אותו מאוד מאוד!
טוב, אז בספר "ארץ עוץ המופלאה" אמנם לא מזכירים את דורותי, אך את כל שאר חבריה כן.
בספר הזה ל. פרנק באום בעצם סוג-של חוזר על ההרפתקאות הקודמות- זה מה שאני חשבתי בחמשת הפרקים הראשונים.
אבל...כשהגעתי לפרק האחרון, אני פשוט מודה- שהופתעתי בטירוף! זה היה ספר מפתיע ביותר, ומאוד מאוד מאוד נהנתי לקרוא אותו.
הכתיבה העניינית של ל. פרנק באום פשוט כל כך מדהימה, והספר החזיר אותי שנים לאחור, והוא בטח יחזיר עשרות ילדים, בני נוער ומבוגרים. אני ממש שמח שהוצאת עוץ נרתמה למעשה להוציא את ספרי עוץ בעברית, אלו ספרים מדהימים שחשוב שיהיה אותם בכל שפה.
"ארץ עוץ המופלאה" נותן זווית אחרת של קריאה, זווית שונה מהספרים של היום.


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: ספר קסום ביותר, שיש בו גם קסם של הרבה שנים אחורה- ומחזיר אותנו לעולם האהוב הזה- ארץ עוץ. ואני מבטיח לכם- שאם תקנו את הספר, לא תהיו היחידים שיירתמו למשימה, אלא כל משפחתכם תרצה לקרוא את הספר, ואת הספרים הנוספים.
ארץ עוץ המופלאה - בהוצאת עוץ  - המשך לספר "הקוסם מארץ עוץ" / ל. פרנק באום





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה