יום רביעי, 20 במאי 2015

עוצמה מעוץ/ ל. פרנק באום- ביקורת

הספר עוצמה מעוץ נכתב על ידי ל. פרנק באום, התפרסם בשנת 2014 בהוצאת עוץ (שמוציאה את כל ספרי עוץ, וזה השלישי בסדרה!) הספר מכיל 208 עמודים
גיל היעד- 7+

תקציר:
חדשות נפלאות לחובבי ארץ עוץ: דורותי חוזרת, ובגדול!
בספר השלישי בסדרת עוץ, נסחפת דורותי אל חופיה של ארץ קסמים חדשה: הפעם לא עוץ, כי אם שכנתה, ארץ אֶב. זמן קצר אחרי דורותי מגיעה לארץ אב משלחת מיוחדת שיצאה מעוץ במטרה להציל את משפחת המלוכה של אב מידי מלך הנומים המסתורי. דורותי זוכה לפגוש שוב את חבריה הוותיקים – איש הפח, הדחליל והאריה – וגם את עוצמה, השליטה החדשה של עוץ. ישן פוגש חדש, קסם פוגש טכנולוגיה, רובוט נחושת פוגש תרנגולת צהובה, וכולם ביחד פוגשים הרפתקאות מסוכנות ואויבים מתעתעים בעלילה רצופה תלאות והפתעות!
הוצאת עוץ מתכבדת להגיש לקוראים בישראל את התרגום העברי הראשון לספר הקלסי הזה משנת 1907. במהדורה העברית הושקעו מאמצים לשחזר נאמנה את איוריו הרבים, בשחור לבן ובצבע, של המאייר המקורי ג'ון ר. ניל. אנו משוכנעים שלא נס ליחה של המעשייה הקסומה הזאת, ושילדים בני ימינו יתענגו עליה לא פחות מאשר הקוראים הראשונים לפני יותר ממאה שנה.
208 עמודים. ניקוד מלא וכל האיורים המקוריים.

ביקורת:
'עוצמה מעוץ' הוא הספר השלישי בסדרת עוץ, מאוד נהנתי לקרוא אותו, אבל רגע לפני- אני חייב להודות במשהו.
את הספר הראשון בסדרה קראתי לפני זמן מה, בחודש ינואר- ואני שמח שיצא לי לקרוא אותו (שוב!) אחרי כל כך הרבה זמן, כך שיכולתי להכיר את כל הדמויות בסדרה.
הספר הזה מתאים לכל הגילאים- ממבוגרים ועד לקטנים ביותר. מסיפור לפני השינה ועד לסתם קריאה קצרה לפני שיוצאים לעבודה. הספר מנוקד, כתוב בצורה ברורה ואני מאמין שעוד רבים בעולם ובארץ נדבקו בקריאה בזכות הספר הזה.
העלילה זורמת מאוד ומהנה- כמעט לא נופלים לקטע משעמם. כל פרק ופרק כתוב בצורה משעשעת בדיוק כמו של. פרנק באום יודע.
אני רוצה להתייחס לציורים המדהימים שיש בספר- כל הציורים, אותם אייר ג'ון ר. ניל, מופיעים במהלך הספר בשחור לבן ובצבע, הציורים המקסימים הוסיפו המון לקריאה המעניינת. אתם אולי לא יודעים, אבל הספר הזה יצא לפני כמעט 100 (!!) שנים, שזה מדהים. ועוד יותר מדהים הוא שההוצאה הצליחה לשחזר את הציורים באיכות כזו- תאמינו לי, שווה לקרוא אותו בגלל הציורים!
דבר אחד שלא היה לי מובן במהלך הקריאה- למה ל. פרנק באום בחר לקרוא לספר עוצמה מעוץ, ולא דורותי (חוזרת) לעוץ, אבל עדיין, זה היה ספר מצויין, שמאוד שמחתי לקרוא- בקרוב הביקורות על הספרים הבאים בסדרה!


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: עוד ספר מצויין בסדרת עוץ!
Ozma of Oz cover

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה