יום חמישי, 1 באוקטובר 2015

החממה 3: מלכודת בלב ים

הספר "החממה 3: מלכודת בלב ים" נכתב על ידי דניאלה זליגובסקי וגיורא חמיצר. התפרסם בשנת 2015 בהוצאת כנרת זמורה ביתן. הספר מכיל 240 עמודים.
גיל היעד- 10+

תקציר:
האם יש משהו נפלא יותר משיט תענוגות על ספינת פאר באיים הקריביים? 
איימי משוכנעת שאין! למרבה הצער היא לא מוזמנת! 
עומר, המלך הטרי של נוביה, מזמין את מציליו — אלה־לי, דניאל, דינה, מנו, מתי ואלונה — לבלות איתו שבוע על היכטה המלכותית, אבל החופשה המושלמת הופכת לסיוט המוחלט!
שם בלב ים אורבת לחבורה מלכודת מסוכנת, שתפריד ביניהם ותהפוך את השיט החלומי להרפתקה מסחררת.
דניאלה זליגובסקי (ספרי האי, החממה ושכונה) וגיורא חמיצר (יוצר הסדרות השמיניה, האי, החממה ושכונה) שולחים לחופשה את הנערים האהובים עליכם מסדרת החממה, אבל מציבים בפניהם אתגרים מסוכנים בעלילה חדשה שלא תראו על המסך.
האם גם הפעם יצליחו גיבורי החממה לצאת מצרות ולהציל את העולם ממזימה קטלנית?

ביקורת:
מעולה! מעולה! מעולה!
הספר השלישי בסדרת הספרים של החממה יצא לאור בהוצאת כנרת, ואני חיכיתי בציפייה רבה לקבל אותו.
זה היה הספר השלישי שקראתי ביום כיפור, ומאוד נהנתי ממנו.
העלילה קולחת ומקורית, והיא שולחת אותנו להרפתקה מעניינת עם הדמויות האהובות מסדרת הטלויזיה.
העלילה זרמה בדיוק כמו שציפיתי והיא לא הייתה צפויה אפילו לרגע אחד, בדיוק כמו בסדרת הטלויזיה.
אני פשוט אהבתי את הספר הזה כל כך. מתוך כל הספרים שקראתי בכיפור הוא הטוב ביותר.
לא זכור לי שבתקופה האחרונה קראתי ספר מתח כחול-לבן כל כך טוב. הכתיבה, ההשתלשלות, הסיפור, האווירה והמיקום. הכל היה פרפקט 
זהו בהחלט ספר שאני ממליץ עליו בלב שלם, למי שצפה בסדרה- אני ממליץ ב2 לבבות.
יאללה, לכו לקרוא!

ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: בתקופה האחרונה ממש לא נהנתי ככה מספר מתח ישראלי, מומלץ!
לקריאת הביקורת על הספר הראשון בסדרה- "בעקבות גן העדן האבוד" לחצו כאן


3 תגובות:

  1. היי רום!
    כחובבת מושבעת של החממה, אני שמחה מאוד לקרוא שאהבת. לי טרם יצא להניח את ידיי עליו, אבל אני מאמינה שאעשה זאת ממש בקרוב...
    רציתי רק לשאול, אני מאוד אוהבת את אלה לי ויפתח, כזוג כמובן, ושמעתי מחבר שקרא שהם נשארים ביחד בספר. האם בכל זאת הם חווים פרידה זמנית בספר ? נרקם לאלה לי קשר רומנטי עם דניאל מחדש ? יכול לרמוז משהו בעניין ? :-)

    עיקר הכוונה שלי בשאלה היא האם הגזרה הרומנטית של הדמויות, ובעיקר של "המשולש", לוקחת חלק פעיל ומרכזי בספר או שיותר עלילת המתח ? האם רובי מופיע בדמותו ?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מירי,
      בספר הזה דווקא אלה לי מתקרבת יותר אל יפתח, ודניאל הוא לא דמות מרכזית בספר, אפילו דמות שולית. למען האמת, דניאל רודף אחרי נטלי יותר.
      רובי לא מופיע בספר, ועלילת המתח היא בהחלט חלק מרכזי בספר.
      סיפור האהבה לא תופס מקום גדול בעיקר בגלל שיפתח, דניאל ואלה לי נמצאים כל אחד במקום אחר (ואני לא רוצה לעשות ספוילרים) דבר שמונע מהם להמשיך את עלילת המשולש, והוא ממשיך לפרקים. לא כמו בסדרה- שם כולם נמצאים בבית הספר יחד.

      מחק
    2. תודה רבה על התגובה המהירה! :-)
      באמת ? דניאל אחרי נטלי ? זה לא בקטע ידידותי אלא מעבר לזה ? האמת שאני ממש רוצה שהם יחזרו בסוף, גם אם כרגע זה נראה, לכאורה, חסר סיכוי לחלוטין. אחרי השינוי ששניהם עברו, הם מתאימים שוב והפעם יותר מתמיד.

      וואו. אני ממש מייחלת לזה שמשהו בספר מרמז על גורלם הסופי של הזוג ולמרות שעל המסך זה נראה קצת אחרת, שללי ויפתח, גם אם הם שוב ייפרדו, יחזרו בסוף בסוף, והפעם זה יהיה באמת הסוף של הכל. לא בא לי על סוף פתוח או עצוב מהבחינה הרומנטית שלהם.

      לגבי המתח עצמו, אם רובי לא שם, אני תוהה מה הכניסו פנימה. זה הרי קורה אחרי שהם חזרו מנוביה, נכון? טוב, מן הסתם לא תרצה לספיילר יותר, וזה מובן בהחלט.
      שוב תודה רבה לך. מאוד מעריכה את זה :-)

      מחק