יום חמישי, 1 באוקטובר 2015

היסטוריה של הפילוסופיה לצעירים מכל הגילים/נייג'ל וורברטון- ביקורת

הספר "היסטוריה של הפילוסופיה לצעירים מכל הגילים" נכתב על ידי נייג'ל וורברטון, התפרסם בשנת 2015 בהוצאת ספרי עליית הגג. הספר מכיל 296 עמודים.
גיל היעד- 9+

תקציר:
הפילוסופיה מתחילה בשאלות על טבע המציאות ועל הדרך שבה אנחנו צריכים לחיות. אלה הדברים שהטרידו את סוֹקרטס, שהסתובב באתונה העתיקה, שאל שאלות מוזרות, והביך אנשים שפגש על-ידי כך שהראה להם כמה מעט הם באמת מבינים.

הנה גדולי ההוגים של הפילוסופיה המערבית, הרעיונות המשכנעים שלהם, המשכנעים פחות, על העולם ועל הדרך הטובה לחיות בו. המחבר עורך סיור מודרך בהיסטוריה של הפילוסופיה, והוא מתבל את הסקירה בסיפורים מעניינים, לפעמים מוזרים, על חייהם של פילוסופים: למן העת העתיקה, אז דיברו על חירות ורוח האדם, ועד השאלות הפוליטיות שמציקות לנו בימים אלה. ווֹרבֶּרְטוֹן לא רק מציג את הפילוסופיה בצורה נגישה, אלא גם מזמין את כולנו לחשוב, להתווכח, לנמק, ולהמשיך ולשאול. המבוא הידידותי הזה מציג את המניפה הרחבה של החיפוש אחר הבנה פילוסופית.

היסטוריה של הפילוסופיה לצעירים מכל הגילים מצטרף אל קודמו בסידרה, רב-המכר האהוב מאת ארנסט גוֹמבּריך, היסטוריה של העולם לצעירים מכל הגילים. הספר השלישי בסידרה הוא היסטוריה של המדע לצעירים מכל הגילים.

ביקורת:
"היסטוריה של הפילוסופיה לצעירים מכל הגילים" הוא ספר מיוחד והוא לא מסוג הספרים שאנחנו פוגשים לעיתים קרובות בחנויות.
דווקא בגלל זה, חשוב מאוד לקרוא את ה"היסטוריה של הפילוסופיה לצעירים מכל הגילים".
הספר הזה נכתב על ידי 40 אנשים מיוחדים, כאשר כל אחד מהם כתב פרק אחד. בספר הזה, כל הפרקים מתאגדים ויוצרים ספר שמלמד אותנו, הקוראים הצעירים, המתבגרים והבוגרים- על הפילוסופיה.
למרות שגם בבית הספר או בתיכון אנחנו לומדים על פילוסופיה, פה הכתיבה היא שונה, והסיפור מועבר לנו בדרך מיוחדת. כל אחד מהכותבים סיפר על ההיסטוריה של הפילוסופיה בדרך חדשה, מצחיקה ומעניינת- דרך שתעזור לנו לדעת דברים חדשים בכיף, שהם בעצם ישנים.
אני אישית למדתי המון דברים חדשים, ואני מאוד נהנתי מהספר. הוא לא הרגיש לי מעיק במיוחד והקריאה זרמה לי בכיף.
לסיום, אם אתם רוצים לגלות דברים חדשים על הפילוסופיה, ואם אתם סתם רוצים להנות מספר מיוחד וחדש- היסטוריה של הפילוסופיה לצעירים מכל הגילים- הוא בשבילכם!


ציון במדד הספרייה: 9 מתוך 10
לסיכום: ספר מקיף על הפילוסופיה כולה, וכתוב בשפה כל כך עניינית ותוססת שבקלות תעניין צעירים ובוגרים יחדו!
היסטוריה של הפילוסופיה לצעירים מכל הגילים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה