יום שלישי, 29 בדצמבר 2015

עולמטה 3: גרגור וקללת הדם/ סוזן קולינס - ביקורת

הספר גרגור וקללת הדם הוא הספר השלישי בסדרת עולמטה, שנכתבה על ידי סוזן קולינס - מחברת טרילוגיית "משחקי הרעב". הספר התפרסם בשנת 2015 בהוצאת כנרת. הספר מכיל כ272 עמודים.
גיל היעד- 11+

תקציר:
גרגור ונעלולה חייבים לחזור אל עוֹלָמַטָּה כדי לעזור במאבק במגפת אבעבועות קטלנית. אלא שהפעם אמא שלהם מתעקשת להצטרף, והיא עומדת לשלם על כך מחיר יקר. גרגור נאלץ אם כן לצאת למסע מסוכן בחיפוש אחר מרפֵּא ולהילחם על חיי משפחתו וחבריו.


"קולינס שומרת על התנופה, הקסם והעולם מלא החיים של הסדרה... אקשן בלתי פוסק."
סקול לייבררי ג'ורנל
"הרפתקאות מסעירות ודמויות בלתי נשכחות. העלילה מתקדמת במהירות האור." קירקוס רוויו
"סדרה נפלאה שתשבור אפילו סרבני קריאה עקשניים."
בוקליסט


הסופרת סוזן קולינס (משחקי הרעב) נולדה בארצות הברית בשנת 1962. גרגור וקללת הדם הוא הספר השלישי בסדרת הפנטזיה עוֹלָמַטָּה. הסדרה כיכבה ברשימות רבי המכר של ניו יורק טיימס, בוק סנס ויו־אס־איי טודיי, וזכתה בפרסים ספרותיים ובשבחי הביקורת. ספרי הסדרה תורגמו לשפות רבות ונמכרו בשני מיליון עותקים. 
סוזן קולינס גרה בקונטיקט עם בן זוגה וילדיה ועם זוג חתולי רחוב מאומצים.

ביקורת:
כשקיבלתי את הספר השלישי בסדרת עולמטה - כדי לסקר אותו - בהתחלה, קצת חששתי. פחדתי להתאכזב לאחר סדרת הלהיט הקודמת של קולינס - משחקי הרעב, שבטח כולכם מכירים. בהמשך הביקורת אספר האם התאכזבתי - או לא.
עלילת הספר השלישי ממשיכה את הרפתקאותיהם של גרגור ונעלולה בעולמטה, והפעם בהרפתקה חדשה - ולפי דעתי, גם המסקרנת ביותר מכל השלושה שיצאו עד כה.
אז אספר לכם כעת - ממש לא התאכזבתי מהספר הזה, והוא התעלה על הציפיות שלי! הוא אכן מצליח להיות ספר מכובד שמדורג ממש קצת מתחת לסדרת משחקי הרעב.
העלילה בספר זורמת מאוד ואין רגע רגוע אחד - כל הספר מלא באקשן, והנקודה הזו מאוד מוסיפה להנאה - שכן את הספר, קראתי בנשימה אחת ולא הצלחתי לעצור לרגע אחד.
כל הדמויות בספר אהובות מאוד וקל מאוד להתחבר אליהן (גם אם לא קראתם את ספרי הסדרה הקודמים) ובנוסף לדמויות המוכרות והזכורות מהספרים הקודמים - הפעם מצטרפות גם דמויות מסתוריות וחדשות.


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: ספר שלישי בסדרה, שממשיך למשוך על המתח והמסתורין בדיוק כמו בקודמיו.

2 תגובות:

  1. אני מאוד מסכימה

    השבמחק
  2. הספר מותח ומעניין ועולה על כל הציפיות
    במשך כל הסדרה אהבתי במיוחד את נעלולה,כי לא בהרבה ספרים אפשר לפגוש דמות מרכזית שהיא תינוקת.אני אהבתי אותה מאוד והתחברתי אליה.

    השבמחק