יום שבת, 19 בדצמבר 2015

נפץ אותי/ טהרה מאפי - ביקורת

הספר "נפץ אותי" נכתב על ידי טהרה מאפי, התפרסם בשנת 2015 בהוצאת גרף צעיר. הספר מכיל 355 עמודים.
גיל היעד- 11+

תקציר:
נפץ אותי הוא ספר נוער חדש ומרגש, הראשון בטרילוגיה מצליחה המתרחשת בעולם דיסטופי בו שלטון אכזרי מתעמר בבני נוער בעלי כוחות על. לג'ולייט, גיבורת הסיפור. 

מגע קטלני. אף אחד אינו יודע מדוע המגע של ג'ולייט קטלני, אבל לשלטון יש עבורה תוכניות משלו. 
השלטון מתכנן להתשמש בג'ולייט כנשק. לג'ולייט, עם זאת, תוכניות משלה: 
לאחר שנים ארוכות בהן היתה כלואה היא סוף סוף מוצאת בתוכה את הכוח להיאבק ולעמוד על שלה, ולהבטיח לעצמה את העתיד שרצתה עם הנער היחיד שחשבה שאיבדה לנצח. 

סיפורה של ג'ולייט מתגלה לעיני הקוראים מתוך יומנה האישי ורב המחיקות של ג'ולייט, וטכניקה סיפורית זו מעניקה לסיפור נופך אישי ואינטימי שהפך את הספר, ואת המשכיו, להצלחה סוחפת ברחבי העולם. 
טהרה מאפי, אף על פי שאינה מוכרת במיוחד בארץ, היא סופרת מנוסה ופופולרית בארה"ב, שם היא מתגוררת בסנטה מוניקה שבמדינת קליפורניה. היא נולדה בעיר קטנה בקונטיקט. לדברי מאפי, לרוב ניתן למצוא אותה עם קצת יותר מדי קפאין בדם ותקועה עם האף בספר. 
סדרת ספרי "נפץ אותי" הייתה הסדרה הראשונה אותה כתבה, והזכויות לסדרת טלוויזיה המבוססת על הספרים נמכרו לאולפני Signature. זאת הייתה התפתחות לא צפויה, אך גם לא כזאת חדשה למאפי ולבעלה. אחרי הכול, זה האחרון הוא לא אחר מאשר רנסום ריגס, מחבר סדרת "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים", שגם זכויות ההסרטה של ספרו הראשון נמכרו לפוקס המאה ה-20.

ביקורת:
דבר שמאוד אהבתי בספר הוא העובדה שהוא כתוב כמו יומן, והדברים שהדמות מתחרטת עליהם ורוצה לתקן את עצמה כתובים כך  - התחושה הייתה לחווות חווית קריאה שונה.
ראשית, זה התחיל כשהוצאת גרף שאלה את הקוראים הנאמנים שלה איזה ספר כדאי לתרגם - וכמובן שהרוב קבע "נפץ אותי" (גם אני הייתי בין הבוחרים) זה היה נורא כיף שהקוראים היו מעורבים בבחירה של ספר, ובמיוחד בספר כזה מפורסם ומצליח - שמככב שבועות רבים ברשימת רבי המכר.
למרבה ההפתעה, גם אני נסחפתי אחרי הספר המדהים "נפץ אותי". הכל נמצא שם - הכתיבה המסתורית, והעובדה כי אין לך סיכוי לדעת כיצד הספר יגמר, גם אם אתה יודע איך הוא התחיל. 
בספר הזה קיימים כל כך הרבה טוויסטים והתפתחויות רציניות בעלילה - שכבר התחלתי להשתגע ולא ידעתי מה מצפה לי.
השאלה שאופפת את כולנו מהעמוד הראשון - היא מה הסיפור של ג'ולייט, הדמות הראשית? ולמה היא לא מרשה לאף אחד לגעת בה...? אני ממש לא מתכוון לגלות לכם מדוע, והאם בכלל אנחנו מגלים בספר מדוע - אלא אשאיר לכם את חווית הקריאה נקייה מספויילרים.
עם זאת, היו כמה דברים שהפריעו לי ועוד כמה חורים קטנים בעלילה, אך אל דאגה - כמעט לא שמים לב אליהם. 


ציון במדד הספרייה: 9 מתוך 10
לסיכום: ספר ראשון בטרילוגיה מבטיחה
נפץ אותי / טהרה מאפי

תגובה 1:

  1. מתי יוצא הספר השני?? ויש בכלל עוד ספר?

    השבמחק