יום שבת, 19 בדצמבר 2015

היום האחרון של פורים/יוסי ואסה & ירדן ואסה - ביקורת

הספר "היום האחרון של פורים" נכתב על ידי יוסי ואסה וירדן ואסה, התפרסם בדצמבר 2015 בהוצאת כנרת. הספר מכיל כ- 112
גיל היעד- 9+

תקציר:
יוסי מעריץ את רמבו וחולם להיות נינג'ה. הוא רוצה להיות גיבור — כמו שהיה אחיו דסה כשנשאר לבדו בשדות הריקים באתיופיה וכמו שהיה אבא שלו בדרך הארוכה לישראל. עכשיו, בנתניה, הדרך היחידה שיוסי מכיר מובילה למכולת של ששון ובחזרה הביתה, אבל הוא נחוש למצוא את הדרך שלו בארץ החדשה שהגיע אליה. לקראת חג הפורים הראשון בחייו הוא מחליט להתחפש לנינג'ה כמו עופר חברו לכיתה, ורק דבר אחד מטריד אותו - מה יעשו ההורים אם ישתמש בכסף של האוכל כדי להיות נינג'ה? 
הרומן הגרפי היום האחרון של פורים הוא סיפור הגירה ישראלי ואוניברסאלי גם יחד, המספר בהומור וברגישות על הרצון להתמזג בנוף חדש. 
יוסי ואסה הוא שחקן ומחזאי. יצירותיו הוצגו ברחבי הארץ והעולם. ירדן ואסה היא ציירת ואמנית קומיקס, בוגרת San Francisco Art Institute. ספר הביכורים שלהם היום האחרון של פורים זכה במענק מטעם מפעל הפיס לשנת 2014.

ביקורת:
היום האחרון של פורים הוא רומן גרפי מעניין, שהייתה לי הנאה רבה לקרוא אותו.
הספר הזה מיועד לילדים, אבל הייתי ממליץ לכל אדם בכל גיל לקרוא אותו. את המבוגרים הספר יכול לקחת שנים רבות אחורה, לחג הפורים שלהם כשהיו ילדים.
אני חייב לציין כי האומנות בספר הזה מאוד מעניינת. למעשה, בחיי ראיתי הרבה מאוד סוגים של ספרי קומיקס ולכולם איורים טובים ואיכותיים. כאן - למרות שחלק מהציורים היו לא ברורים, המאיירת עשתה עבודה מדהימה וכל כך נהנתי לראות את הציורים שלה לאורך כל הספר. המקוריות של הציירת באה לביטוי כל כך הרבה פעמים בספר והיו המון רגעים שצחקתי. עוד דבר מעניין היה שבהתחלה הספר מתחיל בציורים שחור-לבן, אך מהרגע שרואה יוסי את תחפושת הנינג'ה, חייו נהפכו לצבעוניים.
מדובר בספר עם מוסר השכל, והייתי אומר שהוא גם מסמך חשוב ומיוחד - מכיוון אחר - על החיים הקשים של האתיופים (מבחינת שכר ומגורים, בין היתר) במסווה סיפור מיוחד ומרגש על פורים. הסיפור מתרחש בשנות ה90- שגל העלייה הגדול של האתיופים הגיע - ובעצם מדובר כאן גם בסיפור היסטורי, אחרי הכל.


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: קומיקס חמוד ומרגש, שהוא גם מסמך חשוב.
##רוצים לקרוא הצצה לספר? לחצו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה