יום ראשון, 27 בדצמבר 2015

חתול רחוב ושמו בוב/ ג'יימס בוון - ביקורת

הספר חתול רחוב ושמו בוב נכתב על ידי ג'יימס בוון, התפרסם בשנת 2015 בהוצאת אסיה. הספר מכיל כ298 עמודים.
גיל היעד- 13+

תקציר:
כשג'יימס, נגן רחוב בלונדון, מצא חתול ג'ינג'י פצוע, לא היה לו מושג עד כמה חייו עומדים להשתנות. ג'יימס חי מהיד לפה והדבר האחרון שהיה חסר לו זה חיית מחמד. הוא טיפל בחתול עד שהבריא ושלח אותו לדרכו, בהנחה שלעולם לא יפגוש אותו שוב. אבל לבוב החתול היו רעיונות אחרים בראש. "חתול רחוב ושמו בוב" הינו הצצה חושפנית לקרביים של חיי הרחוב בלונדון ולתושייה שדרושה כדי לשרוד אותם, אבל הוא בעיקר סיפור אהבה שיגרום ללב שלכם לרעוד..." דיילי מייל "חיבור ייחודי ומשנה חיים – במציאות ללא רחמים." טום קוקס, הטיימס סיפורו האמיתי של ג'יימס בוון ושותפו השעיר נמכר בבריטניה ביותר ממיליון עותקים, ומאז תורגם ל-30 שפות והפך לרב מכר עולמי.

ביקורת:
"חתול רחוב ושמו בוב" הינו ספר מקסים ביותר. ספר שכולל בו כל כך הרבה דברים מעניינים ומרגשים, ומאוד נהנתי לקרוא אותו.
העלילה עוקבת אחר ג'יימס בוון (שהוא גם מחבר הספר) בשנות ה30 לחייו, מתגורר בלונדון ומנסה לשרוד יום ביומו, מתפרנס מנגינת גיטרה ברחוב, גר בדירה צנועה עם מינימום דברים אך לא תשמעו אותו מתלונן כי המקום שבו נמצא עכשיו, טוב הרבה יותר מהיכן שהתחיל. יום אחד בפתח ביתו מופיע חתול ג'ינג'י. בחושך הוא אינו רואה אותו בבירור אך מזהה כי על גופו יש קרחות וגופו מאוד רזה, הוא נותן לו משהו קל לאכול ושולח אותו לדרכו. אך החתול מופיע על סף דלתו פעם נוספת. ג'יימס, למרות שאין ברשותו כסף להאכיל פה נוסף או לדאוג למישהו אחר הוא מחליט לא לסובב את ראשו ולהשאיר אותו לחסדם של טובי לב אחרים שלא בטוח שבכלל יופיעו. הוא לוקח את בוב - כך קרא לו ג'יימס - לווטרינר, הוא מגל שהחתול לא מסורס וגילו בערך תשעה חודשים, גור. את מעט הכסף שהרוויח הוציא על הטיפול בבוב ובמשך שבועיים דאג לו לאוכל ותרופות. לאחר שבועיים היה בטוח כי החתול יעלם כדרכם של חתולי-רחוב אך נראה שבוב לא ממהר לעזוב.
מכאן העלילה כבר הופכת לדי מעניינת ומצחיקה, ובוב לא נותן לג'יימס נחת לרגע אחד.
מדובר בספר מצחיק ומעניין, שקראתי בנשימה אחת ובהנאה רבה, כמובן שאני גם ממליץ על הספר הזה לאוהבי החתולים - שיהנו ויצחקו מהספר הזה רבות.

ציון במדד הספרייה: 9 מתוך 10
לסיכום: ספר מצחיק ומעניין, שווה בדיקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה