יום שני, 25 בינואר 2016

מיקו בל 1: נער השיקויים/ליאת רוטנר & ארז צדוק - ביקורת

הספר "מיקו בל 1: ונער השיקויים" נכתב על ידי ליאת רוטנר וצוייר על ידי ארז צדוק. הוא הראשון בסדרת מיקו בל. פורסם בשנת 2016 בהוצאת דני ספרים ואלומות. מכיל כ126 עמודים.
גיל היעד- 8+

תקציר:
קוראים לי מיקו בל, אני ילד בן 11 והחיים שלי הם ממש לא דבש. מאז שאמא שלי חלתה, אני גר לבד עם סבא שלי, איש מוזר ומתבודד ובביה"ס כל הזמן מציקים לי ולא מבינים אותי. בוקר אחד אני לוקח בטעות לביה"ס את בקבוק המשקה הלא נכון ומהרגע שאני שותה ממנו חיי משתנים ללא הכר, בעיקר אחרי שאני מגלה את הסוד שניסו להסתיר ממני כל השנים: במרתף הבית של סבא מתנהלת חנות שיקויים קסומה ואליה מגיעים כל מיני אנשים ויצורים מופלאים מכל העולם. אבל עכשיו סבא נעלם ופתאום אני מוצא את עצמי בליבה של הרפתקה מסחררת ומפחידה.

ביקורת:
מהרגע ששמעתי שארז צדוק (שאת יצירות הקומיקס שלו אני מכיר כבר קודם לכן) מוציא ספר קומיקס ישראלי ביחד עם ליאת רוטנר, מאוד מאוד שמחתי.
הספר הזה מאוד מיוחד מבחינתי, כי האיורים של ארז הם ברמה מדהימה (שממש אבל ממש לא מביישת את הקומיקסים "בון או "הקמע")
בספר הזה יש לנו הכל: עלילה מגניבה, נבל שאנחנו עוד כמעט לא יודעים עליו דבר והרבה דמויות מיוחדות ומסתוריות.
מאוד אהבתי את הבחירה של ליאת לכתוב את הדמות של הכלב כחבר הכי טוב של מיקו, זוהי בחירה מעניינת ושונה, כאשר ברוב ספרי הפנטזיה החברים של הדמות הראשית הם בני אדם.
דבר אחד שכן הפריע לי בספר זה שיכולנו לקבל יותר מידע בספר הראשון בסדרה, כלומר, הכל בספר הזה מושלם והוא בקלות מקבל אצלנו באתר 10 מתוך 10 - אבל היה לי חסר קצת עלילה. אני חושב שיש חלקים בספר שהם קצת מבוזבזים, ואני כמובן אמשיך לעקוב אחרי הסדרה ולקרוא את ספרי ההמשך, אבל יכול להיות שיש כאלה שהעלילה בספר תהיה קצרה מדי בשבילהם ושלא תהיה התפתחות משמעותית.
מעבר לזה, מדובר בספר קומיקס כיפי בטירוף - המון פנטזיה, כלב מדבר והומור. ליאת רוטנר כתבה את הספר ואת מיקו בצורה מצויינת - וארז הפך את העלילה לקסומה ומכושפת בעזרת איוריו המדהימים.
אני כבר מחכה בציפייה לראות את ספרי ההמשך, שאני מקווה שיגיעו כמה שיותר מהר לחנויות הספרים.


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: ספר קומיקס כיפי שמהווה אבן דרך חשובה בקומיקס הישראלי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה