יום שבת, 2 בינואר 2016

פותחים את 2016 / סוגרים את 2015

איך מתחילים בכלל עם 2015? בשבילי זו הייתה שנה עמוסה, חוויתית, מעניינת והרפתקנית - בתחום הספרות ומחוצה לו. לא יודעת מה איתכם, אבל אני עוד לא התרגלתי לעובדה שעכשיו 2015 וכבר השנה מתחלפת לי ל2016??



בכל מקרה, ב2015 קראתי 118 ספרים! (חה, רום! ניצחתי), שזה בממוצע ספר ב3.09 ימים. בשנה הבאה, בגלל העומס הלימודי ומחסום הקריאה המעצבן שאני נמצאת בו כרגע, אני מקווה לקרוא 90 ספרים בלבד. 11 מתוך הספרים שקראתי היו באנגלית, ובשנה הבאה אני מקווה להעלות את הרף ולקרוא 20 ספרים באנגלית. אמנם בשנה שעברה (2014) קראתי 133, אבל בהתחשב בסיבות שציינתי קודם שעיכבו את הקריאה שלי, אני ממש מרוצה מהתוצאה הזו. חוץ מזה, הרכבתי רשימה של עשרת הספרים הכי טובים (בעיניי, כמובן) שקראתי ב-2015. כדי לראות את הרשימה הזו תגללו לסוף.

לרוב הספרים שהזכרתי יש ביקורות, ולאלה שאין - בקרוב!
*לחלק מהספרים ברשימה יש ביקורות אבל לא קישרתי אליהם כי הם ישנות ומביכות מדי, ויימחקו בקרוב מאוד.

אז הנה רשימת הספרים שקראתי ב-2015 לפי סדר קריאתם:

1. זכרונותיו של חבר דמיוני
2. החור שברעש
3. השקט והשאל
4. המעון של מיס פרגרין לילדים משונים
5. עיר חלולה
6. הארי פוטר ואבן החכמים (קריאה חוזרת)
7. המפנה
8. הכחול האבוד
9. מעשיות בידל הפייטן (קריאה חוזרת)
10. Eleanor & Park
11. מרוצי העקרב
12. אבודים בבבל
13. שלומצי כותבת יומן
14. מבחני הכוויה
15. Where She Went
16. הארי פוטר וחדר הסודות (קריאה חוזרת)
17. היקום נגד אלכס וודס
18. משחקי הסוף: המפגש
19. למרבה המזל, החלב
20. לב-פלדה
21. הקמילה
22. קדחת
23. אשמת הכוכבים (קריאה חוזרת)
24. למרבה המזל, החלב (קריאה חוזרת)
25. Fangirl
26. Smile
27. Sisters
28. סיפורי סבתא
29. משימה עולמית 6: ניו יורק
30. אינקרסרון
31. שלכת
32. תחת שמי האש
33. מבחן הברזל
34. החלום שלא התגשם
35. אהבה בשני קולות
36. מנהרת הזמן 27
37. הנסיכה הקסומה
38. ארטמיס פאול
39. מפוצלים (קריאה חוזרת)
40. בורות
41. מורדים (קריאה חוזרת)
42. נפילת הממלכות
43. ערים של נייר
44. אביב המורדים
45. הארי פוטר והאסיר מאזקבאן (קריאה חוזרת)
46. המשחק של אנדר
47. חסמבה 1
48. חסמבה 6
49. השליח
50. בת העשן והעצם (קריאה חוזרת)
51. ימים של דם ואור כוכבים (קריאה חוזרת)
52. אוקסה פולוק ושלטון הבוגדנים
53. חלומות על אלים ומפלצות
54. הקמע
55. באטמן: הגיבור בגלימה האפלה
56. קשה לי ללמוד
57. הקמע 2
58. מחפשים את אלסקה (קריאה חוזרת)
59. האימפריה האחרונה
60. מאחורי הקיר
61. הארי פוטר וגביע האש (קריאה חוזרת)
62. האוקיינוס בקצה המשעול
63. פלא (קריאה חוזרת)
64. להעריץ את ג'נה פוקס
65. האקדמיה לערפדים
66. דם קר
67. נשיקת צללים
68. באר האלוהות
69. עיר של עצמות (קריאה חוזרת)
70. עיר של אפר (קריאה חוזרת)
71. עיר של זכוכית (קריאה חוזרת)
72. עיר של מלאכים נופלים (קריאה חוזרת)
73. הקמע 3
74. הקמע 4
75. הקמע 5
76. תיכון לילה
77. הקמע 6
78. הארי פוטר ומסדר עוף החול (קריאה חוזרת)
79. הארי פוטר והנסיך חצוי הדם (קריאה חוזרת)
80. אודם
81. דמדומים
82. Blood Promise
83. קיץ בלתי מנוצח
84. הארי פוטר ואוצרות המוות (קריאה חוזרת)
85. פרסי ג'קסון וגנב הברק (קריאה חוזרת)
86. פרסי ג'קסון וים המפלצות (קריאה חוזרת)
87. פרסי ג'קסון וקללת הטיטאן (קריאה חוזרת)
88. שחקן מספר אחת
89. אל היער
90. היינו שקרנים (קריאה חוזרת)
91. פאקס: מוט הקללה
92. תיכון לילה 2
93. פרסי ג'קסון והקרב על המבוך (קריאה חוזרת)
94. פרסי ג'קסון ותקוות האולימפוס (קריאה חוזרת)
95. הגיבור האבוד (קריאה חוזרת)
96. בן נפטון (קריאה חוזרת)
97. יומנו של חנון 9
98. סינדר
99. אות אתנה (קריאה חוזרת)
100. אי האבודים
101. הגל החמישי (קריאה חוזרת)
102. הים האינסופי
103. שליח
104. בית האדס (קריאה חוזרת)
105. אגדה (קריאה חוזרת)
106. עילוי (קריאה חוזרת)
107. אלוף
108. דם האולימפוס (קריאה חוזרת)
109. להב הקיץ
110. Spirit Bound
111. המועמדת
112. Last Sacrifice
113. משחקי הרעב (קריאה חוזרת)
114. התלקחות (קריאה חוזרת)
115. עורבני חקיין (קריאה חוזרת)
116. מלאך מכני (קריאה חוזרת)
117. Clockwork Prince
118. Clockwork Princess

אמנם 38 מהם היו קריאות חוזרות של ספרים שכבר קראתי בעבר, אבל אני בנאדם כזה שעושה לו טוב לקרוא שוב את הפייבוריטס שלו.

רשימת 10 הספרים הכי טובים שקראתי השנה (לא כולל קריאות חוזרות) - מהסוף להתחלה:

10. אוקסה פולוק: שלטון הבוגדנים - את סדרת "אוקסה פולוק" התחלתי בשנת 2012. הרבה אנשים טוענים שהספרים משעממים ואיטיים, אבל אותי הקסם שלהם שבה מההתחלה. השנה, בסביבות מרץ, קיבלתי חבילה בתיבת הדואר שהייתה ממוענת אליי - אז כמובן שלא הצלחתי להתאפק ופתחתי אותה בדרך הביתה. ברגע שהבנתי שזה אוקסה, רצתי הביתה, השלכתי את שאר הדואר על השולחן, נכנסתי לחדר ולא יצאתי משם עד שסיימתי את הספר. ההתרגשות שלי הייתה מוצדקת, ועוד באותו הערב סיימתי את הספר - ומתתי עליו. לביקורת המלאה

9. מגנס צ'ייס ולהב הקיץ - אני הולכת ממש לקצר כאן. ציפיתי מריק ריירדן לטוב ביותר, והטוב ביותר זה מה שקיבלתי. עוד סדרה של הדוד ריק ששבתה את לבי מהרגע הראשון. הרביעי לאוקטובר (יציאת הספר השני בסדרה) והשלישי למאי (יציאת הספר הראשון בסדרה חדשה של הדוד ריק שעוסקת באל אפולו), אולי תגיעו כבר?!?! לביקורת המלאה

8. זכרונותיו של חבר דמיוני - הספר הראשון שקראתי השנה קיבל את המקום השמיני ברשימת הספרים האהובים עליי לשנה הזו. הספר מסופר מנקודת מבטו של בודו, החבר הדמיוני של מקס, ילד אוטיסט. בספר הזה אנחנו מקבלים זווית חדשה ופנימית של אוטיזם, ולומדים על חברות אמיתית והתבגרות. ספר מרגש ויוצא מן הכלל. לביקורת המלאה

7. השליח - את גנבת הספרים של מרקוס זוסאק קראתי ב-2014, והוא אי שם למעלה ברשימת הספרים האהובים עליי - שהשנה הצטרף אליה גם "השליח". כתיבה מצוינת, דמויות מקסימות, השקפת עולם מצחיקה וכנה, מסתורין, מתח והומור אלה רק חלק מהדברים שמחכים לכם בספר הזה. מומלץ לכל אחד בגילאי 12 עד אינסוף. לביקורת המלאה

6. היקום נגד אלכס וודס - בהתחלה ראיתי אותו בספרייה. הספר או הסופר הם כאלה שלא שמעתי עליהם מעולם, אבל התקציר כל כך סקרן אותי שלא יכולתי שלא ללכת ביום המחרת לחנות הספרים ולקנות אותו. וזו הייתה החלטה כל כך חכמה. ספר מקסים עם דמויות כובשות, כתיבה ייחודית ועלילה מרגשת. מומלץ מומלץ מומלץ. לביקורת המלאה

5. חלומות על אלים ומפלצות - הספר השלישי בסדרת "בת העשן והעצם" שבר לי את הלב, ריגש אותי וגרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי בעבר. העולם המסובך, סיפור האהבה קורע הלב, הכתיבה המדהימה ויחד עם זאת הומור - לייני טיילור הדהימה אותי ביכולותיה והגיעה לפסגות חדשות עם הספר הזה. אחח, אני מתגעגעת לקארו! ביקורת מלאה בקרוב!

4. Clockwork Princess - עם שיברון הלב הזה חתמתי את השנה. הבכי מטשטש את כל מה שקרה בספר, אבל אם מסתכלים מעבר לדמעות - אקשן, אהבה, חברות, נואשות, אומץ, הקרבה, חולי, מוות, פחד, קרבות, דמויות שקשה להיפרד מהם, כתיבה מדהימה ומפורטת, עלילה מלאה ומסובכת ומעל לכל היכולת של קסנדרה קלייר לקשור את העלילה לתמונה אחת גדולה ויפהפייה. ביקורת מלאה בקרוב!

3. אלוף - איך זה שחמשת הספרים הראשונים ברשימה הזו קרעו, ניפצו והשמידו לי את הלב???? אז כן, אלוף לא יוצא מן הכלל. גם הוא שבר אותי. אבל חוץ מזה, הוא השאיר אותי חסרת מילים. הטרילוגיה הזו כל כך חכמה, יפהפייה, מלאת אקשן ורמנטיקה וכמובן שוברת לב, והספר הזה הוא הסיום עוצר הנשימה שלה. יוני ודיי יישארו איתי לתמיד. אגב, כשאתם מסיימים את הספר תאזינו ל"Wildest Dreams" של טיילור סוויפט ותנסו לקשר את המילים לתוכן של האפילוג. אני מצטערת מראש. ביקורת מלאה בקרוב!

2. Fangirl - רק משם הספר ידעתי שאני הולכת לאהוב אותו. ואז באו ההמלצות. ואז ג'ון גרין אמר שהוא אהב אותו, וזה מה שקנה אותי. ואז קראתי את הספר. והוא היה מושלם. כל מילה מיותרת. לביקורת המלאה

1. Spirit Bound - למקום הראשון והמיוחל הגיע הספר החמישי והאחד-לפני-אחרון בסדרת "האקדמיה לערפדים", שהוא גם מקום שלישי בקטגוריית "דברים שגרמו לי לבכות השנה" (מייד אחרי "עורבני חקיין - חלק 2" וClockwork Princess שהוזכר במקום 4. חודשי נובמבר-דצמבר היו אפלים). הייתי מכניסה את כל הסדרה למקום הזה, אבל החוקים שאני המצאתי בשביל הרשימה הזו לא איפשרו את זה. בכל מקרה, זה ספר כל כך יוצא מן הכלל. רומנטיקה, חברות, מניפולציות, בגידה, קרבות, סודות, זכרונות, מלוכה, אקשן והמון המון שיברון לב - אלו רק חלק קטנטן מהדברים שמחכים לכם בסדרה הזו. לכו, תקנו את כולם, תשאלו מהספרייה או מחברים, תגנבו אותם (חס וחלילה! אני לא מעודדת גניבה) או תלמדו שפה. הכל שווה את זה. תודו לי אחר כך. ביקורת מלאה בהמשך!

תגובה 1: