יום שני, 4 באפריל 2016

Blood Promise / Richelle Mead - ביקורת

"הבטחת דם" (תרגום חופשי) הוא הספר הרביעי בסדרת "האקדמיה לערפדים". שלושת הספרים הראשונים התפרסמו גם בעברית בהוצאת "כנרת", ואת הספר הרביעי ואילך ניתן למצוא רק באנגלית, שם פורסו בהוצאת "פינגווין".

קציר מגב הספר (בתרגום חופשי): מתקפת הסטריגוי האחרונה בבית ספר סיינט ולדימיר הייתה הקטלנית ביותר בהיסטוריית בית הספר, ודרשה את חייהם של תלמידים, מורים ומגינים כאחד.
ויותר גרוע, הסטריגוי לקחו כמה מהקורבנות שלהם איתם... וביניהם דימיטרי. הוא מעדיף למות מאשר להיות אחד מהם, ועכשיו על רוז לנטוש את ליסה - חברתה הטובה ביותר, שעליה היא נשבעה להגן בכל תנאי - ולקיים את ההבטחה שנשבעה לדימיטרי לפני זמן רב.

ביקורת: אני כל כך אוהבת את הסדרה הזו.
כן, אני מסכימה, החצי הראשון של הספר היה משעמם ויבש לחלוטין ושום דבר לא קרה בו. אני יודעת. אבל -
דבר ראשון, איכשהו לא הרגשתי משועממת. משהו בכתיבה של רישל מיד, בראיה היחודית של רוז האת׳ווי על העולם, גרם לי לא לשים לב בכלל ששום דבר לא מתקדם. רק שחשבתי על זה אחרי זה הבנתי שבאמת כלום לא קרה. סתם, אני מקצינה. דברים קרו. דברים די מעניינים. הם פשוט קרו בקצב ממש ממש איטי.
דבר שני, החצי השני של הספר מפצה על זה בכל כך הרבה רמות. טונות של אקשן, אהבה, דימיטרי(!!!) ופשוט - אוך, כל כך אהבתי את זה.
חוץ מזה, הספר לקח אותנו למחוזות חדשים ואפלים שלא הכרנו בעבר - בין אם זה המקום שבו מתרחש רוב הסיפור או מה שעובר על הדמויות - זה היה חדש ומרענן.
שוב, אהבתי את הצורה שבה החיבור של רוז וליסה השתלב בסיפור. כך, למרות שהספר מסופר בגוף ראשון, מנקודת מבטה של רוז שבכלל בצד השני של העולם - אנחנו רואים מה קורה במקביל באקדמיית סיינט ולדימיר עם החברים שנטשנו יחד עם רוז.
הספר הזה כתוב בצורה מדהימה ומצחיקה, עם דמויות שבלתי אפשרי לא להיקשר אליהם - אמנם העלילה קצת צלעה, אבל מהר מאוד היא תיקנה את זה.
אה, וגם פוגשים את סידני! שיש עליה סדרת המשך שלמה! והיא כל כך אדירה! (באמת. היה שווה לקרוא את הספר הזה רק בגלל סידני.)

ציון: 9 מתוך 10.

לסיכום: עוד ספר מצוין בסדרה מעולה, שעד נקודת החצי העלילה בו מעט איטית אבל החצי השני מחפה על כך.

תגובה 1:

  1. היי מאוד אהבתי את התגובה דלך וגם אני כמוך התחברתי לשלושת הספרים הראשונים ובמיוחד אהבתי את הסרט שיצא בעקבות הספר הראשון לצערי לא נפל בחלקי לקרוא את שלושת הספרים האחרונים בסדרה כיוון שהרמה שלי באנגלית נמוכה וגם לא מצאתי מקום בו אפשר להשיג את הספרים (אפילו באנגלית) כיוון שכתבת שקראת את סדרת הספרים אשמח ואפילו מאוד אם תוכלי להגיד לי איפה? איך? מצאת את הספרים?
    נ.ב. כיוון שקראת את הספר אשמח אם תעני לי על כמה שאלות שאני משתוקקת לקבל עליהם תשובות.
    1. הבנתי שבסוף הסרט השלישי דימיטרי הופך לסטריגוי. אשמח לדעת מה קרה בין רוז לדימיטרי אחרי שהוא הפך לסטריגוי?
    2. מה רוז עושה בסיביר? למה היא מחפשת או בורחת למקום הולדתו של דמיטרי?
    3. בתקציר של אחד הספרים (מצטערת לא בטוחה של איזה) היה כתוב שרוז לא הרגה את דימטרי תוכלי לעשות לי ספוילר ולהגיד (לכתוב) לי מה קרה בסוף בין רוז לדימיטרי?

    השבמחק