יום שלישי, 28 בנובמבר 2017

הוראות ללב יד שנייה / טמזין מארי - ביקורת

הספר "הוראות ללב יד שנייה" נכתב על ידי טמזין מארי, התפרסם בשנת 2017 בהוצאת דני ספרים. הספר מכיל 262 עמודים.
גיל היעד- +12

תקציר:
"הוראות ללב יד שנייה" מאת טמזין מארי, בהוצאת דני ספרים, הוא סיפור על שני נערים שצריכים לאחות את ליבם, גם אם הוא שבור לרסיסים. 

ג'וני הוא לא נער רגיל. בקיץ שעבר הלב שלו נעצר למשך שלוש דקות וחצי, ועכשיו הוא שוכב בבית החולים, מחובר למכונה שמחזיקה אותו בחיים. בכל יום שעובר הוא שואל את עצמו אם זהו היום שבו ימצאו את התורם שלו - האיש שליבו יתאים לו. בכל יום שעובר הוא שואל את עצמו אם זה יומו האחרון.

גם ניאם היא לא נערה רגילה כי יש לה אח תאום-אח מושלם בשם ליאו, שהיא צריכה להתחרות איתו בכל יום, ובכל יום ליאו מנצח. ניאם חולמת על החיים ללא ליאו אבל הכל משתנה ביום של התאונה – היום שבו החיים מתחילים להתפרק.

אם לא תגמרו חבילת טישו כשתקראו את הספר הזה, יש לכם לב של אבן..."
The Guardian


ביקורת:
הספר מגולל שני סיפורים במקביל... שלאט לאט מתחברים אחד לשני, וחושפים מציאות די נוראה וקורעת לב...
הציטוט על גב הספר "אם לא תגמרו חבילת טישו כשתקראו את הספר הזה, יש לכם לב של אבן..." בהחלט מתאר את הספר בצורה הטובה ביותר. הוא קורע לב ופשוט מקסים ביופיו המציאותי.
אבל נחזור קצת אחורה. בקצרה, הספר עוקב אחרי ג'וני, נער בן 15 שממתין להשתלת לב. ובמקביל, מסופר לנו גם סיפורה של ניאם ואחיה התאום. אח שלה הוא המושלם מביניהם, והיא חולמת על חיים בלעדיו, חיים ללא תחרות איתו. אך ברגע שמתרחשת התאונה הנוראית העניינים רק מסתבכים...
בסיפור הזה בהחלט יש הרבה קארמה ואהבתי איך ששתי עולמות שונים לגמרי מתנגשים... אני לא רוצה להכביר במילים אודות העלילה כדי לא לחשוף עוד על הסיפור המקסים... אך הוא לגמרי לא צפוי וכיפי.
שתי הדמויות הראשיות, גם של ג'וני וגם של ניאם נוגעות ללב כל אחת בדרכה, והסופרת, בכתיבה רגשית ומיוחדת, לוקחת אותנו פנימה ומכניסה אותנו אל עולמן האישי של הדמויות, וההתמודדות - שלפעמים לא פשוטה בכלל - עם העולם שבחוץ.


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: ספר מקסים ושובה לב על אהבה צעירה אבל לא כל כך פשוטה
הוראות ללב יד שנייה  / טמזין מארי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה