יום שלישי, 28 בנובמבר 2017

שרה גיבורת ניל"י / דבורה עומר - ביקורת

הספר "שרה גיבורת ני"לי" נכתב על ידי דבורה עומר, מתפרסם כעת בהוצאה מחודשת בהוצאת דני ספרים. הספר מכיל 245 עמודים.
גיל היעד- 12+

תקציר:
שרה גיבורת ניל"י, ספרה הקלאסי של דבורה עומר, הוא סיפור שיש בו הכול – אהבה חסרת גבולות, מתח, הרפתקאות ריגול מסמרות שיער ואומץ לב –  אך מעל הכול זהו סיפור חיים אנושי ומרתק. ספר זה נקרא בנשימה עצורה על נערה אחת, שלא הניחה לאיש להרחיק אותה מהאמת ומהערכים שלה; על נערה שמהווה מודל להערצה עבור רבים – שרה אהרונסון, שרה גיבורת ניל"י.

הספר שרה גיבורת ניל"י נכתב ב-1967, והוא מרגש ומרתק גם היום. הוא מביא את סיפורה של שרה אהרונסון, אחת המנהיגות של ארגון ניל"י –  ארגון ציוני, גאה ואמיץ שבמלחמת העולם הראשונה שם לו למטרה לעזור לבריטים במלחמתם נגד הטורקים.

הספר יצא במהדורה מחודשת, בהוצאת "שרברק" מבית "דני ספרים".

דבורה עומר (2013-1932), סופרת אהובה, שילדים ובני נוער רבים מספור גדלו על סיפוריה. עם השנים הפכו רבים מספריה לקלאסיקות, והם נמצאים על מדפיהם ובלבבותיהם של כולנו. דבורה עומר היא כלת פרס ישראל, פרס אקו"ם על מפעל חיים, פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, פרס זאב לספרות ילדים, עיטור הכבוד ע"ש אנדרסן, מדליית קורצ'אק ופרסים רבים נוספים.


הספרים בסדרה:  פגיעה ישירה, אני אתגבר, שרה גיבורת ניל"י, צוללים קדימה!, דמעות של אש, על הגובה, סערה באביב, לאהוב עד מוות, מעבר לכביש, פתאום באמצע החיים, בעקבות הלהבות

ביקורת:
הספר הזה הוא אחד הספרים האהובים עליי.
והאמת, שהמהדורה המחודשת הזו שיצאה בהוצאת דני ספרים, החזירה אותי לכיתה ו'. קראתי את הספר הזה בפחות משבוע, כחלק ממטלה בבית הספר. לא הצלחתי להפסיק וקראתי פרק אחר פרק.
המהדורה המחודשת הזו היא בהחלט בשורה משמחת, הכתב כעת הרבה יותר ברור ומקל על הקריאה בפני התלמידים הצעירים וגם אלה הבוגרים שלא נחשפו לספר המרתק הזה. ותנו לי להמליץ לכם לרכוש את כל ספרי המהדורה המחודשת של דבורה עומר. הם פשוט מדהימים יחד, כולם מכריכה קשה. לי באופן אישי יש ארבעה מתוכם, ובהחלט הייתי רוצה לשים את ידי על כולם.
ועכשיו על הספר, שמספר את עלילות חייה של שרה אהרונסון, אחת המנהיגות בארגון ניל"י. הספר פשוט מרתק ומהנה לקריאה, וקסמו בהחלט לא נעלם ממנו. אני חושב שבסופו של דבר, אחרי כל סיפורי המד"ב למיניהם, הסיפורים המרתקים ביותר הם האירועים ההיסטוריים שלנו, והסיפור של ארגון ניל"י הוא מהמרתקים שקראתי. הספר נע במהירות ומותח במיוחד, עד לרגע הסיום הבלתי צפוי. הוא לא היה לי צפוי עוד כשהייתי בכיתה ו' וגם היום לא.
למי מכם שרוצה לקרוא את הביקורת המקורית שלי על הספר (כשהייתי בכיתה ו') - לחצו כאן


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: מהספרים האהובים עליי, משמח שכעת במהדורה מחודשת.
שרה גיבורת ניל"י - מהדורה מחודשת / דבורה עומר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה