יום חמישי, 31 במאי 2018

כדברא: היומן המפוצל/ ליאת רוטנר - ביקורת

הספר "כדברא" נכתב על ידי ליאת רוטנר, התפרסם במאי 2018 בהוצאת דני ספרים. הספר מכיל 239 עמודים.
גיל היעד- כל צופי הסדרה המצליחה.

תקציר:
מאז שקירקי זוכרת את עצמה היא לא משתלבת בסביבה. יש לה חזיונות מוזרים שבהם היא רואה את העתיד, ואיש לא יודע על כך, פרט לאחותה אביגיל. לילה אחד, לאחר הגיעה לגיל שש־עשרה, נגלית אליה אישה מסתורית וקוראת לה לבוא בעקבותיה. קירקי יוצאת למסע לאיתורה, ובמהלכו היא מגלה שהיא אינה בת אדם רגילה, וכי נכון לה תפקיד שישנה את גורל העולם וישפיע על כל הקרובים אליה.
לילה, לעומתה, גדלה מגיל קטן להיות כדברא. בעת שילדים אחרים משחקים במשחקים רגילים, היא מתאמנת בלחשים וצופה באמה, הכדברא החזקה ביותר, ומקפידה להסתיר מכולם, כולל מבן זוגה שחר, את האמת על עצמה. 
כשלילה פוגשת בקירקי משתנים כללי המשחק. במלחמה מול הגרומלים, אויבי הכדברות, נאלצות השתיים לשתף פעולה, אך משהו עומד ביניהן ומחבל בסיכוייהן להצליח.
הספר "כדברא" מאת ליאת רוטנר מבוסס על סדרת הטלוויזיה המצליחה מאת מיכל קופר-קרן, סיוון שיקנאג'י ועינת שחק. הוא פותח לפנינו עולם סודי, קסום ומפתיע, שבו שום דבר הוא לא מה שחשבנו, וכבר אין לדעת מי הטובים ומי הרעים. כמו הסדרה גם הספר מלא התרחשויות, מתח וקסם.


ביקורת:
בתור אחד שלא צפה בסדרה "כדברא", הספר הגיע אליי די בהפתעה. אך לצופי הסדרה, אין הייתה זו הפתעה כלל. זה רק היה מתבקש שאחרי שתי עונות מצליחות שהפכו את הסדרה לאחת מסדרות הנוער הטובות בישראלב וגם הביאו לה את הזכייה בפרס סדרת הנוער הטובה ביותר בטקס פרסי הטלויזיה. הסופרת ליאת רוטנר היא זו שעיבדה את הסדרה לספר, בהשראת סיפור חדש ומקורי שלא נראה על המסך קודם לכן.
גם הבחירה ברוטנר כמי שתכתוב את הספר היא נכונה וחכמה: אמנם ספריה הראשונים של ליאת רוטנר עסקו יותר בעולם האמיתי, אבל בזמן האחרון היא החלה לגלות בפנינו הקוראים את צד הכתיבה שלה בז'אנר הפנטזיה, ואנחנו רק נהנים. זה התחיל עם סדרת ספרי מאלדאר, ולאחרונה גם "מיקו בל" - ספר קומיקס משותף שלה ושל ארז צדוק.
עלילת הספר מכניסה את הקוראים שלא מכירים את הסדרה אל העולם של כדברא, ובמקביל גם מציגה בפנינו סיפור חדש שטרם הוצג בסדרה, והוא מרתק לחלוטין. כתיבתה של רוטנר הופכת את חווית הקריאה לקצבית ומהנה. כל פרק מסופר מנקודת מבטה של דמות אחרת, וזו גם הזדמנות שלנו, הקוראים, לצלול אל מחשבותיהן ותחושתיהן של הדמויות, כאלה שאנחנו לא תמיד יכולים לראות על המסך.
הספר "כדברא" הוא חובה לכל מי שאהב את הסדרה, וגם למי שמעוניין ולהתחיל לצפות בה מעכשיו - הספר תהיה הזדמנות מצויינת להתחיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה