יום חמישי, 31 במאי 2018

לאהוב עד מוות/ דבורה עומר - ביקורת

הספר "לאהוב עד מוות" נכתב על ידי דבורה עומר, התפרסם מחדש בשנת 2018 בהוצאת שרברק. הספר מכיל 326 עמודים.
גיל היעד- 12+

תקציר:
הנערה שישבה ליד הדלת והקשיבה יחד עם שאר הבחורים לא נראתה כלוחמת מנוסה וקשוחה במיוחד. היא הקשיבה כל כולה לדברי המפקד, ונדמה היה כאילו היא רוצה לחרות במוחה כל פרט ופרט לבל תשכח, לבל תטעה. הייתה זו הפעולה הממשית הראשונה שיצאה אליה...

השנים הן 1948-1946, שנים סוערות בארץ-ישראל. זוהי תקופת סיום מלחמת-העולם השנייה, ימי ההעפלה ומאבקו של היישוב היהודי בשלטון המנדט הבריטי. זוהי תקופת הפלמ"ח ופעולותיו, הכרזת המדינה ומלחמת העצמאות.
על רקע השנים הסוערות האלה נפגשים זהרה ושמוליק, ונרקם ביניהם סיפור אהבה מרגש ומטלטל, שתחילתו אושר גדול וסופו עצב, כאב ובדידות.

דבורה עומר מספרת: "לא אני ממציאה את סיפוריי, החיים עצמם עושים זאת במקומי. זוהי פרשה הלקוחה מהחיים. שמעתי את סיפור אהבתם של זהרה ושמוליק, קראתי אותו במכתביהם ודמעתי, חשתי אותם, כאבתי ואז כתבתי."

ביקורת:
בשנים האחרונות, מוציאה הוצאת "שרברק" את ספריה של דבורה עומר בפרסום מחדש. הספרים החדשים, יוצאים לאור בכריכה קשה ומהודרת, ולפי דעתי הם חובה בכל בית. בכל שנה מתפרסם ספר מחודש נוסף, וזו הזדמנות מצויינת של הקוראים המבוגרים לחשוף את ילדיהם הצעירים לספרים האלה.
דבורה עומר ידועה באהבתה לסיפורים תקופתיים מן המציאות הישראלית שלנו (כדוגמת הספר שרה גיבורת ניל"י)
הפעם, בספרה "לאהוב עד מוות" שמתרחש בשנות סיום מלחמת העולם השנייה. אלה ימי הכרזת המדינה ומלחמת העצמאות. הספר עוקב אחר זהרה ושמוליק. שני הנערים משרתים בפלמ"ח, והספר מספר על הימים העוברים עליהם במהלך השירות.
עם הזמן, נרקם סיפור אהבה מיוחד בין זהרה לשמוליק, מכיוון ששניהם היו שותפי סוד והתפתח ביניהם קשר מיוחד. במקביל, אביו של שמוליק גוער בו שיעזוב את הפלמ"ח, וילך כמתוכנן ללמוד באמריקה.
משם, בעקבות תאונה שמשנה את כל הסיפור, הרומן של זהרה ושמוליק מסתבך - - והופך לבלתי צפוי. לא אגלה לכם את סוף הסיפור המשוגע, אבל בהחלט נהנתי מהספר. התגעגעתי מאוד לכתיבתה של דבורה עומר וליכולת שלה ליצור סיפורים כל כך מרתקים שמתרחשים באווירה ההיסטורית שלנו.
על פי דבורה, הסיפור מבוסס על אירועים אמיתיים, והיא זו שהפכה אותם לסיפור עלילתי ולספר. סיפור אהבתם של זהרה ושמוליק הוא ייחודי מאוד, וצר לי ששמעתי עליו רק עכשיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה