יום שני, 1 בפברואר 2016

אני וארל וזאת שעומדת למות/ ג'סי אנדרוז - ביקורת

הספר "אני וארל וזאת שעומדת למות" נכתב על ידי ג'סי אנדרוז, התפרסם בשנת 2015 בהוצאת כתר. הספר מכיל 296 עמודים.
גיל היעד- 12+

תקציר:
הסרטן גזל את העיניים שלה, אך היא ראתה את העולם אף צלול יותר...

נראה לכם?! 
איכס. אין מצב.
מבחינתי האישית, שום דבר לא קיבל משמעות עמוקה יותר כי יצא לי להכיר את רייצ'ל לפני שהיא מתה. אם כבר, הכול נהיה פחות משמעותי. אוקיי?
גרג גיינס מצא דרך לשרוד בתיכון: הוא מסתדר עם כולם ולא חבר של אף אחד. חוץ מארל, שותפו לעשיית סרטים ניסיוניים, שבאמת, אבל באמת, רצוי שאיש לא יראה. 
יום אחד אמא של גרג מודיעה לו שרייצ'ל, שהייתה חברת ילדות שלו, חולה מאוד. היא מבקשת שיבקר אותה. גרג לא מעוניין. אמא מבקשת בשנית. גרג לא מעוניין. אמא שוב מבקשת. גרג נכנע. וכאן מתחיל הסיפור, שלא ייגמר לפני שגרג וארל יעשו סרט בלתי נשכח, המציאות תתברר כיפה הרבה יותר וקשה הרבה יותר ממה שגרג יכול היה לדמיין, וגרג ימצא עצמו בלב סיפור מרגש ומטלטל, על החיים ועל המוות.
אני וארל וזאת שהולכת למות הוא ספר מצחיק, חכם וחוצה גילים, שידבר אל כל מי שמחפש את האמת, גם אם היא נמצאת ב"חתובלנקה" (גרסה חדשנית לאתם-יודעים-מה. הבעיה היא שחתולים לא יודעים לשחק

ביקורת:
ג'סי אנדרוז כתבה בדיוק את מה שאנחנו רוצים לקרוא עכשיו.
ספר כיפי ומעניין שלוקח את החיים והדברים שהוא מביא איתו בקלות, הוא מצליח להשכיח את בני הנוער מהבעיות ולקחת אותם ל296 עמודים של כיף.
על התרגום המעולה אחראית נועה שביט, שמתרגמת המון ספרים מצויינים.
העלילה של הספר מספרת על ילד שפוגש בלית ברירה ילדה אחרת מעברו אחרי שמתברר שהיא חולה מאוד בסרטן, והדבר מוביל אותו לכתוב תסריט ולצלם סרט בלתי נשכח.
המחשבה הראשונה שעולה משתי השורות הקודמות היא שבעצם אני מספר לכם עלילה דומה ל"אשמת הכוכבים". טוב, זה ממש לא נכון. מדובר בספר שונה מאוד, וכדאי שתיתנו לו צ'אנס. הספר הזה שונה מאשמת הכוכבים, למרות שיש בו ילדה חולת סרטן, יש בו המון דברים שונים.
חשוב לי להתייחס לעובדה שבספר הילדים מפיקים סרט בלתי נשכח, אני, מאוד אוהב קולנוע - ולכן אהבתי מאוד את זה ששילבו כתיבת תסריט, צילום סרט וכל הנושא של קולנוע בתוך הספר.
ועכשיו, אחרי שקראתי את הספר וכתבתי עליו ביקורת - אני חופשי לצפות בסרט המבוסס על הסרט (שיצא השנה, אגב).

ציון במדד הספרייה: 9 מתוך 10
לסיכום: ספר כיפי ומצחיק

תגובה 1: