יום שני, 8 בפברואר 2016

דם קר / רישל מיד - ביקורת

"דם קר" הוא הספר השני בסדרת "האקדמיה לערפדים" מאת רישל מיד. הספר פורסם בשנת 2013 בהוצאת כנרת.

תקציר מגב הספר: רוז מאוהבת בדימיטרי. דימיטרי מגלה עניין בטאשה. ומייסון,חברה הטוב של רוז, יעשה הכל כדי להתקרב אליה. אבל לא רק חיי האהבה מסתבכים באקדמיית סנט ולדימיר. ערפדי הסטריגוי בני האלמוות עומדים לתקוף, ובית הספר בכוננות גבוהה. התלמידים מפונים לאתר סקי מושלג, אך הנוף החורפי משרה רק אשליה של ביטחון. שלושה תלמידים בורחים כדי להתנקם בסטריגוי הקטלניים, ורוז חייבת לשתף פעולה עם כריסטיאן כדי להציל אותם. והפעם, לא רק הלב שלה נמצא בסכנה...

ביקורת: אני מתחננת, תתעלמו מהתקציר המטופש הזה. ומהכריכה הנדושה. והשם העלוב. הספר הזה הוא כל כך לא זה. אמנם הספר הקודם (ביקורת) היה ספר תיכון טיפשי ושטחי בסגנון נערה-מתאהבת-במורה-החתיך-שלה (שאגב, במקרה של רוז זה מובן לחלוטין), אבל הספר הזה לוקח טוויסט והולך למקום הרבה יותר אפל עם יותר מתח, תככים, רומנטיקה ומלחמה - ואני מתתי על זה.
אחת הבחירות היותר גאוניות של רישל מיד בספר הזה הייתה החיבור של רוז וליסה. כך, למרות שהספר מסופר מנקודת מבטה של רוז, אנחנו רואים מה קורה עם ליסה גם כשהן לא ביחד.
דבר נוסף שהתוודענו לו בספר הזה הוא אדריאן איבשקוב. דמות פשוט מבריקה וחיונית לעלילה, שבספרים הבאים תפקידו (ויחד עם זאת אהבתי אליו) רק גדלה וגדלה. תזכרו שאמרתי את זה.
מבחינת העלילה, היא לא מאכזבת ונמצאת בכל כך הרבה מישורים ורובדים, כמו שכבר למדתי לצפות מרישל מיד. בסוף הספר, מצד אחד נשאר קצה חוט פתוח שמאפשר את המשך העלילה בספרים הבאים, מצד שני אפשר לחתום את הסדרה פה.
את הדמויות כל כך קל לחבב ולאהוב, וכבר בשלב הזה אנחנו מפתחים חיבור עמוק אל כולם בעוד הם מתחילים להתבגר ולהשתנות.
בקיצור, אני לא מרגישה שיש לי על מה לחפור יותר, אבל אני מתחננת, תקראו את זה. אתם תעשו טוב לעצמכם ולעולם.

ציון: 9 מתוך 10. (רק כי אני רוצה לתת ציון יותר גבוה לספרים הבאים בסדרה!)

לסיכום: סדרה שאסור לפספס!


basket.php.jpg

תגובה 1: