יום שבת, 20 בפברואר 2016

נשיקת צללים / רישל מיד - ביקורת

"נשיקת צללים" הוא הספר השלישי בסדרת "האקדמיה לערפדים" מאת רישל מיד. הספר יצא בשנת 2013 בהוצאת כנרת.

תקציר מגב הספר: אביב באקדמיית סנט ולדימיר, אבל את רוז אופפות מחשבות אפלות. צללי רפאים מזהירים אותה מפני רוע מחריד המתקרב אל שערי הברזל של הפנימייה.
ובאמת הכול הולך ומסתבך. הרומן האסור שלה עם דמיטרי פורח, והיא נאלצת לשקר לחברה הכי הטובה שלה. אבל לא רק החברוּת עם ליסה בסכנה. בקרב עוצר נשימה, מול סיוטיה הגרועים ביותר, רוז תיאלץ לבחור בין החיים, האהבה ושני האנשים החשובים לה ביותר. האם פירושה של הבחירה הוא שרק אחד מהם ישרוד?

ביקורת: אחח, הלב שלי. אני לא אספר לכם למה כל כך כואב לי כי -ספוילר אלרט- אבל קחו בחשבון שהלב שלכם עומד להתנפץ למיליוני רסיסים.
אבל - זה קורה רק בסוף.
אז בואו נתחיל מההתחלה!
*אני משתדלת מאוד לא לחזור על דברים שכבר אמרתי בביקורות על הספרים הקודמים*
מאז האובדן הגדול שחוותה רוז בספר הקודם, היא ממשיכה להתאושש ולהתגבר, ועם זאת היא וחבריה מתבגרים, ואנחנו רואים את נערת התיכון הטיפשית והמצחקקת הופכת לאישה עצמאית וחזקה, יצירתית, לוחמת, יוזמת, מנהיגה ובכללי די באד אס.
כמו כן, בספר הזה אנחנו גם זוכים למבט הרבה יותר מעמיק על כריסטיאן, אדריאן, ליסה, אדי, ג'נין וכמובן - דימיטרי. חלק גדול מהספר מתרכז במערכת היחסים של רוז ודימיטרי ובהם מתקרבים, ואישית אני יכולה להגיד שאין לי שום התנגדות לעניין.
העלילה ממש ייחודית וזורמת (בעיקר לקראת הסוף, שבה היא מגיעה לנקודת השיא), אם כי יש כמה קטעים -בודדים וקצרים- שבהם היא קצת נמרחת. ובכל זאת, היה לי כל כך קשה להניח את הספר מהיד, אפילו אם רק כדי לעשות סידור קטן שייקח חמש דקות,שלא נדבר על ללכת לישון או ללכת לבית ספר.
הספר מתעסק הרבה בערכים כמו אמון, כנות, חברות וגם הפן הפוליטי מתחיל להתפתח ולבלוט, שבעיניי זה אחד הדברים הכי מעניינים שיש בספרים.
אני מקווה ששיכנעתי אתכם עד עכשיו, ואם לא - כתיבה מעולה שקל להתחבר אליה, עלילה זורמת שכל הזמן מתפתחת לכיוונים לא צפויים, דמויות אדירות שגודלות למשהו אפילו יותר טוב - מישהו לא רוצה לקרוא על הדברים האלה? מומלץ, מומלץ, מומלץ.

ציון: 9.5 מתוך 10.

לסיכום: ספר יוצא מן הכלל עם קמצוצון קטעים איטיים.

הוסף לסל את נשיקת צללים - האקדמיה לערפדים #3 / רישל מיד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה