יום שלישי, 30 ביוני 2015

הגיוס(מלאך 1#)/רוברט מצ'אמור- ביקורת

הספר הגיוס נכתב על ידי רוברט מצ'אמור, התפרסם בשנת 2015 בהוצאת כתר. הספר מכיל 304 עמודים
גיל היעד- 11+

תקציר:
מלאך, ספר 1 – הגיוס
רשמית, הם בכלל לא קיימים. 
מתחת לרדאר, סוכני מלאך נבחרים בקפידה, עוברים 
אימונים מפרכים, וידועים במקצוענות שלהם. 
בגיל 17 הם פורשים.

למרות שעבודת סוכני מלאך מסוכנת מאוד, יש להם יתרון 
אחד משמעותי: מבוגרים אף פעם לא חושדים שבני נוער 
מרגלים אחריהם. זה הרעיון שמאחורי מלאך, ארגון סודי 
ביותר שהקים מרגל בריטי אחרי מלחמת העולם השנייה.
ג'יימס הוא המגויס החדש. כמו המרגלים האחרים, ג'יימס 
יתום. אף אחד לא מחכה לו בבית. חייו הרגילו אותו להגן 
על עצמו ועל אחותו. הוא לא יודע לשתף פעולה, הוא 
מבריק, ומלאך זקוק לו. אבל לפני הכול הוא צריך לעבור 
מאה ימי אימונים שרק מעטים שורדים.

הגיוס הוא הספר הראשון בסדרת מלאך שכתב רוברט 
מַצַ'אמוּר. הסדרה יצאה לאור ב-27 שפות, זכתה לשבחים 
רבים ונמכרו ממנה מיליוני עותקים.

"ספר קצבי, מותח, גדול מהחיים, והכי חשוב: אחרי 
שתיכנסו אל תוך העולם של מלאך, לא תרצו לצאת ממנו!"
סאנדיי אקספרס

ביקורת:
מרגע יציאתו של הספר הראשון בסדרת מלאך- הגיוס, רציתי לקרוא אותו.
גם עכשיו, כשאני מטייל לי בחנות בספרים ושוב אני רואה אותו שוב אני רוצה לקפוץ לתוך העלילה.
לכן, כשהוצאת כתר הציעה לשלוח לי את הספר. לא סירבתי ואפילו שמחתי!
מדובר בספר נוער מצויין ומותח שעלילתו כה מהנה ומעניינת, שהתקשיתי לעזוב אותו לרגע.
העלילה עוקבת אחר ג'יימס, שהוא המגוייס החדש לסוכנות מלאך. אך חוץ מזה שג'יימס מגוייס למלאך, יש לג'יימס סיפור מאוד מעניין.
כתיבתו של רוברט היא כה מהנה והתרגום בעברית גם הוא עשיר מאוד.
כל קטע 'משעמם' בספר הוא הכנה לקטע הגדול הבא, ואני רק שמחתי בכל קטע שכזה.
לספר סוף מפתיע שנקטע בדיוק ברגע המותח, ומשאיר מקום לספר הבא.
אני מקווה שהוצאת כתר תתרגם כמה שיותר מהר את ההמשך לספר הזה, וגם את שאר הסדרה (בדיקה קצרה מגלה לי כי בסדרה הזו עשרה ספרים, רץ לפנות מקום במדף!)


ציון במדד הספרייה: 9 מתוך 10
לסיכום: בהחלט מחכה לספר הבא בסדרה!
הוסף לסל את הגיוס / רוברט מצ'אמור
לקריאת הביקורת על הספר השני בסדרה- "הדילר" לחצו כאן








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה