יום שלישי, 30 ביוני 2015

נקמתה של מספר שבע/ פיטקוס לור- ביקורת

הספר נקמתה של מספר שבע, נכתב על ידי פיטקוס לור והוא חלק מסדרת בני לוריאן. התפרסם בשנת 2015 בהוצאת כנרת זמורה ביתן.
גיל היעד- 9+

תקציר:
הנורא מכול היה אמור להיות מאחורינו. התאחדנו אחרי עשר שנים שבהן כל אחד שרד לבדו. גילינו את האמת על העבר שלנו. התאמנו והתחזקנו מיום ליום. אפילו היינו מאושרים...
לא ציפינו שהמוגדוריאנים יסיתו אחד מאיתנו נגדנו. ועכשיו מספר שמונה אבד לעד. הייתי עושה הכול כדי להחזיר אותו, אבל זה בלתי אפשרי. נותרה לנו רק ברירה אחת - להשמיד את אלה שרודפים אותנו, עד האחרון. כל חיי הסתתרתי מפניהם, והם לקחו ממני הכול. עכשיו זה נגמר. הקרבות עוברים למגרש שלהם.
יש לנו בן ברית חדש שמכיר את החולשות שלהם. ולי סוף־סוף יש כוח להשיב מלחמה.
הם תפסו את מספר אחת במלזיה, את מספר שתיים באנגליה, את מספר שלוש בקניה ואת מספר שמונה בפלורידה. הם הרגו את כולם. אני מספר שבע.
ואני מבטיחה לכם שהם ישלמו על זה.

מחבר הספר, פיטקוס לור, הוא ראש הזקנים בלוריאן. הוא נמצא בכדור הארץ כבר שתים־עשרה שנים ומתכונן למלחמה הגורלית. מקום הימצאו אינו ידוע.
נקמתה של מספר שבע הוא ספר פעולה עתידני, החמישי בסדרת בני לוריאן, שספריה הם רבי מכר בינלאומיים. קדמו לו המפלה של מספר חמש, עלייתו של מספר תשע, כוחה של מספר שש, והספר הראשון בסדרה, אני מספר ארבע, שזכה לעיבוד קולנועי.

ביקורת:
אני חייב להודות, שמעולם לא קראתי את סדרת 'בני לוריאן'
לכן, שקיבלתי אותו בהפתעה מהוצאת כנרת ישר קפצתי לתוך הקריאה.
להפתעתי, מדובר בסדרה מעניינת מאוד, שהספר החמישי בסדרה שלה, כבר מכניס אותנו ישר לתוך האקשן. אני מודה שבתחילת הספר לא כל כך הבנתי מה קורה, וגם אם רציתי לעזוב את הספר כדי לקרוא את הספרים הקודמים בסדרה, לא יכולתי מרוב המתח.
הכתיבה של פיטקוס לור היא מצויינת וגורמת לקורא הנאה רבה.
העלילה המותחת מגוללת את סיפורה של מספר שבע, שכעת הולכת לנקום בכך שמתו המספרים- אחת, שתיים, שלוש ושמונה.
עכשיו אני מבין למה סדרת בני לוריאן כל כך מצליחה בישראל ואני בהחלט מקווה כי יש המשך נוסף לסדרה.
כמובן, שעכשיו אחרי שסיימתי לקרוא את "נקמתה של מספר שבע" אני חייב לחזור אחורה ולהבין מה קרה לפני.


ציון במדד הספרייה: 8 מתוך 10
לסיכום: כיתה נהדרת ומהנה.


תגובה 1:

  1. זה ממש לא לגילאי 9 ומעלה! לפחות לגילאי 12 ומעלה ולילדים בני 9 מתאים הספר יומנו של חנון - ספר גרוע ומשעמם

    השבמחק