יום שבת, 13 ביוני 2015

הרפתקאותיו של עלה הפיקוס בארץ הקקטוסים/מאיה גלפנד - ביקורת

הספר הרפתקאותיו של עלה הפיקוס בארץ הקקטוסים נכתב על ידי מאיה גלפנד, התפרסם בשנת 2015 בהוצאת גוונים. הספר מכיל 93 עמודים.
גיל היעד- 6+

תקציר:
בלילה אחד, לא שונה מכול לילה אחר, עלֶה פיקוס קטן מחליט להתמרד למול אמו ומסרב ללכת לישון! בעיה נפוצה ומוכרת זו הופכת במהרה למסע מופלא, מרגש, מותח ואפילו מפחיד ומסוכן. 
הפיקוס הקטן מוצא עצמו בעולם אחר, רחוק ושונה, עולם שבו שולטים קקטוסים מרושעים בממלכת הפרחים, שנודעה בעבר ביופייה ובשפע שבה. 
הפיקוס יוצא למסע ממושך. במהלכו הוא פוגש חברים רבים ואויבים רבים אף יותר, מתמודד עם מכשולים ובעיקר — מתגעגע לביתו ולאמו. 
בספר זה מתארת מאיה גלפנד סיפור התבגרות המתווך דרך דמותו של עלה קטן וחבריו הפרחים. כמו בתהליך הגדילה של כל אחד, ילד או צמח, גם כאן יש קושי, פחד וסכנה ולבסוף — שמחה ופריחה.

ביקורת:
אני רוצה להתוודות, שלא ידעתי על מה הספר הולך להיות, חשבתי שהוא יהיה די מטופש, אבל גיליתי, שהספר הזה הוא ספר קסום! מהרגע הראשון ידעתי שהוא יהיה ספר ילדים אהוב. יש בו את כל מה שצריך- איורים קסומים, כתיבה מעניינת וברורה.
מאיה גלפנד כתבה עולם מקסים, והרפתקה עוד יותר קסומה. העלילה מעניינת ומצחיקה, והילדים שלכם לא יעזבו אתכם, עד שתסיימו להקריא להם את הספר! [או שהם יקראו בעצמם  :-) ]
אני רוצה לציין לשבח את איוריו המדהימים והקסומים של ולדימיר קדירבייב, הוא צייר אותם בצורה מקסימה, ושמחתי בכל קטע שהם הופיעו בספר. אני בטוח שהקוראים הצעירים יהנו מהם אפילו יותר!
אז רגע לפני שאנחנו מסיימים, הפעם אני באמת ממליץ לכם- לכו, תקנו ותקראו את הספר הזה. הוא טוב מכל בחינה. אני אהבתי אותו מהרגע הראשון, ובטוח שגם אתם.

ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: ספר ילדים קסום וכיפי, שנהניתי ממנו החל מהמילה הראשונה!
הרפתקאותיו של עלה הפיקוס בארץ הקקטוסים / מאיה גלפנד



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה