יום שלישי, 7 באפריל 2015

הארי פוטר ואוצרות המוות (7)/ ג'יי קיי רולינג- ביקורת

**תודה מיוחדת להוצאת ספרי עליית הגג על התמיכה בשבוע הארי פוטר, על שיתוף הפעולה ועל שליחת הספרים לביקורת**

הספר הארי פוטר ואוצרות המוות נכתב על ידי ג'יי קיי רולינג, התפרסם בשנת 2007 בהוצאת ספרי עליית הגג&ידיעות ספרים.

תקציר:
הארי פוטר ואוצרות המוות (באנגלית: Harry Potter and the Deathly Hallows) הוא הספר השביעי והאחרון בסדרת הספרים. הספר יצא לאור ב-21 ביולי 2007. עלילת הסיפור ממשיכה באופן כמעט מיידי את אירועי הספר השישי, ומתאר את שיאו של המאבק בין הארי לוולדמורט. הספר צפוי לצאת בתרגום לעברית ב-5 בדצמבר 2007. 

קוראים ומעריצים רבים ציפו בקוצר רוח לצאתו של הספר האחרון בסדרה וההזמנות המוקדמות בחנויות המקוונות של אמזון וברנס אנד נובל הגיעו ליותר משלושה מיליון עותקים. סך כל העותקים שנמכרו מראש לחנויות ולמפיצים הגיע ללמעלה מ-11 מיליון עותקים. גם הפעם נעשה מאמץ מיוחד מצד רולינג והוצאות הספרים למנוע את דליפת תוכנו בטרם יוצא לאור באופן רשמי. לשם כך, גם עמדה רולינג על כך שהספר יושק בכל רחבי העולם בו זמנית, בשעת חצות לפי שעון גריניץ' ב-21 ביולי 2007. בישראל, לדוגמה, החלה מכירת הספרים בשעה שתיים אחר חצות (בשבת). למרות המאמצים למנוע הדלפת פרטים אודות הספר, הופץ באינטרנט ב-16 ביולי 2007 קובץ בן 759 תמונות, אשר בהן מצולם הספר האמריקאי ממרחק קצר, דף אחרי דף. בבדיקה שערכה ההוצאה התברר כי אחת החנויות שלחה עותקים מהספר לאנשים אשר הזמינו אותו בהזמנה מוקדמת, לפני תאריך ההפצה הרשמי. 

חלקה השביעי של סדרת ספרי הארי פוטר מספק פתרון לחידה המרכזית של הסדרה, הקשורה במאבקו של הארי בלורד וולדמורט, אך מספקת תשובות גם לשאלות נוספות שעלו בחלקים הקודמים, ובראשן המניעים לפעולותיו של מנהל בית הספר הוגוורטס, פרופסור דמבלדור, שנרצח על־ידי סוורוס סנייפ בסוף החלק השישי בסדרה. 


ביקורת:
וואו, כל כך ציפיתי לספר הזה- שמעתי עליו כל כך הרבה דברים טובים, באמת!
אני אגלה לכם משהו- את הסרטים ראיתי לפני שקראתי, נכון נורא?
אז די ידעתי מה הולך לקרות, אבל העלילה הייתה כל כך מעניינת, שנשאבתי לתוכה בקלות.
הקטע הכי טוב מבחינתי והגאוני ביותר בספר היה שכולם שותים שיקוי שהופך אותם להארי פוטר, ולא יודעים מי הארי האמיתי- רולינג, זה קטע מדהים!
הכתיבה בספר הזה עולה שלב, יש יותר תיאורים, יותר סיפורים ויותר עניין בספר- הכתיבה שבעצם השתפרה, גורמת לקורא לא לשחרר את הספר לרגע.
הספר הזה, -פשוט מאוד- מעניין בטירוף! העלילה שלו פשוט גאונית, ורולינג כתבה את הספר הכי טוב שלה בסדרה ובכללי עד כה.
העלילה זורמת בפשטות ומציגה את החוכמה הגדולה של רולינג במציאת עלילות וכתיבה של ספרים, אחרי שסיימתי את הספר הזה באמת הבנתי שהתפקיד שלה בעולם הוא להיות סופרת.
רולינג בנתה עולם מדהים, ובספר הזה כל העבודה שלה הסתיימה, הכתיבה הייתה גאונית, הדמויות היו מדהימות והסוף שהיא קבעה לספר, כולל מוות של הדמויות- הוא הסוף הכי טוב שאפשר לבקש, שהרי לא אגלה לכם אותו, כי זה יהיה ספוילר.
ולכם חברים, אני אומר, שאם עדיין לא קראתם את הספר הזה, ואת כל סדרת הארי פוטר- אתם חייבים לקרוא אותו! לא משנה אם אתם אוהבים ספרים או לא- מדובר בספר מדהים שמתעלה על הציפיות של כולם ויצר מתח ועם זאת שמחה בכל רחבי העולם.
כשתקראו את הספר הזה אתם תהנו בלי הפסקה, ורק מילה אחרונה- בלי לכלול ספוילר רציני-
אוצרות המוות גם גורמים למוות.
לא אגלה לכם מי מת.
אבל עכשיו, אחרי שרשמתי לכם שהרבה הולכים למות, אני בטוח שהציפייה שלכם עלתה וכרגע אתם הולכים וקוראים את הספר הזה!

ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: למה זה נגמר?????

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה