יום ראשון, 12 באפריל 2015

אוקסה פולוק: שלטון הבוגדנים / סנדרין וולף ואן פלישוטה - ביקורת

"שלטון הבוגדנים" הוא הספר החמישי בסדרת "אוקסה פולוק", שנכתבה על ידי סנדרין וולף ואן פלישוטה ומתפרסמת בישראל בהוצאת "דני ספרים".

*לא מומלץ לקרוא את התקציר אם עוד לא קראתם את הספרים הקודמים בסדרה!
תקציר מגב הספר: זהו הספר החמישי בסדרת הפנטזיה הממכרת על אוקסה פולוק, הנערה הצרפתייה המגלה שיש לה כוחות מיוחדים 
ושהיא בעצם יורשת העצר של ממלכת אדפיה – עולם בלתי נראה החבוי אי שם על פני כדור הארץ ונשלט בידי עריץ אכזר ובוגדני.
אוקסה וחבורת האנילימילים מצליחים לנצח בקרב על מגדל הזכוכית, אך סופגים אבדות קשות. 
הם חוזרים אל ביתם שבלונדון כדי לטפל באמה של אוקסה, ושם מגלים למגינת ליבם שאורטון מק'גרואו לא מת בקרב. 
הוא עקב אחריהם אל מחוץ לאדפיה יחד עם שני בניו ועם חבורת הבוגדנים שלו, וכעת הם מתכננים להשתלט על כדור הארץ במזימותיהם האפלות. 
והגרוע מכל עבור אוקסה – אורטון מצליח להעביר את טוגדואל, אהובה המסתורי, אל הצד האפל...

ביקורת: וואו. כמה התגעגעתי לאוקסה.
האמת, לפני שהתחלתי לקרוא את הספר הזה די שכחתי כמה אני אוהבת את הסדרה הזו - חשבתי לעצמי שאם אני עכשיו אקרא שוב את כל הסדרה אני לא אתלהב מי יודע מה... אבל אז התחלתי לקרוא את הספר ונזכרתי כמה אני אוהבת את העולם והדמויות. כן, גם את אורטון אני אוהבת, רק בגלל שהוא חלק מהסדרה הזו.
אהבתי את איך שכל האלמנטים מכל הספרים הקודמים וכל מיני דברים שקרו מוזכרים ונמשכים בספר הזה - היה ממש כיף להיזכר בכל ההרפתקאות המטורפות שאוקסה וחבריה עברו ובסיפורים המעניינים האלה.
אני חושבת שהספר הזה לא איכזב - כמו כל שאר הספרים הקודמים הוא היה מלא במתח, אקשן, מהפכים, חברויות ובגידות.
בספר הזה נותנים משמעות רבה ומדגישים את זה שהדמויות גדלו. היו המון קטעים שבהם אוקסה בעצם מבינה כמה היא והסובבים אליה השתנו בשנים האלה, מאז שהטירוף הזה התחיל, והקטעים האלה העציבו אותי ושימחו אותי בו זמנית.
כחלק מהתבגרות טבעית, נוצר גם רומן. כן, גם בספרים הקודמים היה רומן אבל הרגשתי שהוא לא היה (איך להגיד את זה בלי ספוילרים?) בכיוון הנכון. אבל ה'כיוון' השתנה בספר הזה - ואני ממש אהבתי את מה שקרה.
עוד דבר שאני רוצה לציין, שממש ממש אהבתי, הוא המזימות של אורטון והבוגדנים, שריתקו אותי והרסו אותי בו בזמן.
אני שמחה שאוקסה ליוותה אותי בשלוש שנים האחרונות, ואני לא רוצה שהסדרה הזו תיגמר לעולם.

ציון: 10 מתוך 10.

לסיכום: אני צריכה עוד!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה