יום ראשון, 19 באפריל 2015

תעלומת העיניים השחורות-כחולות/ אלכס פז-גולדמן- ביקורת

**תודה רבה לאלכס פז גולדמן ששלח לנו את הספר בחינם תמורת ביקורת כנה!**

הספר תעלומת העיניים השחורות-כחולות נכתב על ידי אלכס פז גולדמן התפרסם בשנת 2015 בהוצאת כנרת זמורה ביתן הספר מכיל 264 עמודים
גיל היעד-9+

תקציר:
כשצבי מגיע לישראל, ‬לכיתה חדשה, ‬ומגלה שהושיבו אותו ליד אורית, ‬הוא לא מבין למה זה קורה לו. מה לו, ‬תלמיד מצטיין ובן למשפחה אמידה מארצות הברית‭, ‬ולתלמידה הכי מעצבנת בעולם, הילדה הקולנית משכונת רמת-עמידר?
אבל הפכים נמשכים לפעמים זה לזה, ‬ועד מהרה צבי מגלה שאורית דומה לו הרבה יותר משחשב. כשפצע נורא מהעבר שב ונפתח, ומאיים לפרק את משפחתה של אורית, ‬צבי ממהר לעזור לחברתו. אליהם מצטרף ידידו הטוב מוטי, ‬ויחד יוצאים השלושה לחשוף את האמת שכולם מנסים להסתיר. ‬הם לא יודעים שבתום ההרפתקה, ‬החיים של שלושתם לא ישובו להיות כפי שהיו.

אלכס פז–גולדמן הוא סופר ואיש הייטק. ‬ילדותו עברה עליו בניסיונות להצטרף לחסמב"‬ה, ‬אך כאשר חטף זרם מהמערה החשמלית בפעם השלישית, ‬לא נותרה לו ברֵרה והוא ייסד בעצמו חבורה שהיתה כה סודית עד שחבריה לא ידעו על קיומה. ‬מעללי החבורה הם מקור השראה ליצירותיו לנוער.

ספרו המרגל האבוד והשמלה הירוקה זכה לשבחי הביקורת ונבחר למצעד הספרים של משרד החינוך. הספר תעלומת העיניים השחורות–כחולות מתרחש בישראל של שנות השישים, וגורלם של גיבוריו נקשר באירועים היסטוריים שנחקרו ונבדקו, ‬אך במידה רבה נשארו בגדר תעלומה עד היום. 

הביקורת משבחת את המרגל האבוד והשמלה הירוקה:
"מלאכת מחשבת. ‬הוכחה ניצחת לאופן שבו הרפתקה משעשעת ומותחת לקוראים צעירים יכולה להיות בעלת רבדים רבים, ‬שלא יכבידו עליה אלא אף יניפו אותה מעלה, ‬אל פסגה של כתיבה משובחת." יותם שווימר, ‬הפנקס

‭"‬ספר מרגש ורב-תהפוכות." ינץ לוי‭, ‬מה הסיפור‭?‬

"‬הרבה יותר מסיפור בלשי." ‬ רונית רוקאס‭, ‬עכבר העיר

"‬הרפתקה לתפארת: ‬יש בה מתח, סודיות וסיכון, ‬פעולות באישון לילה, ‬התנגשויות עם מבוגרים, ‬ולצד אלה גם דילמות מוסריות ועיסוק משמעותי במהותם של ערכים כמו חברות, נאמנות, ‬יושר ואף הקרבה. וכמו בכל ספרי ההרפתקאות הטובים מסוג זה, ‬האירועים מספקים לגיבורים הזדמנויות להתבונן בעצמם ובחייהם, ‬להכיר את הוריהם, ‬לצמוח ולעשות עוד צעד לקראת התבגרותם." 
נירה לוין, ‬דףדף


ביקורת:
הופתעתי מהספר הזה, באמת שהופתעתי! אבל למה הופתעתי?
אני חושב שתאלצו לחכות לסוף הביקורת..
בתור התחלה? הספר הזה מומלץ בחום!!
מאוד נהנתי ממנו- אלכס פז גולדמן הצליח לשחזר את ההצלחה וכתב שוב ספר מעניין וכיפי שקראתי בהנאה רבה.
הדמויות כאן בספר בוגרות יותר, ואני חושב שזה חשוב- כי הוצג צד אחר מהצד שראינו בספרים הקודמים.
הספר הזה הוא ספר מקסים, שלמרות שהוא מוגדר כספר ילדים- אני מחייב אתכם המבוגרים, לקרוא אותו גם ואחר כך- לתת לילדכם לקרוא אותו. ותאמינו לי- אני לא היחידי שאומר לכם שהוא טוב וגם למבוגרים.
ולפני שאנחנו מסיימים- אני חייב לומר משהו על העטיפה- היא מצויינת. המשחק של הצבעים ממש מצליח. האדום והסגול מש זהר לי בעיניים ויש אפילו הוכחה- כשאני בחנויות ספרים, הספר לכד את עיניי- וגם את עיניי רבים אחרים.
בקיצור- מדובר בממתק שווה ביותר, שלא תרצו לסיים- ובעמוד האחרון, כבר תבדקו מה המייל של אלכס פז גולדמן- ותשאלו אותו "מתי הספר הבא?"

ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: ספר שמתעלה על קודמו, וחוזר על ההצלחה המדהימה!
הוסף לסל את תעלומת העיניים השחורות-כחולות / אלכס פז-גולדמן‭

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה