יום שישי, 19 בדצמבר 2014

אש (שבע הממלכות #2) / קריסטין קאשור - ביקורת

"אש" הוא הספר השני בטרילוגיית "שבע הממלכות" (ההמשך ל"מחוננת"). הסדרה מתפרסמת בעברית בהוצאת "כנרת", ומתורגמת ע"י יעל אכמון.

תקציר:
בארץ הגיאיות, הרחק מעבר להרי המזרח של שבע הממלכות, חיה אש - נערה קסומה, האחרונה מבני מינה, שניחנה ביופי מכשף וביכולת לשלוט במחשבותיו של כל יצור חי. אש מתעבת את כוחותיה המפלצתיים ומתבודדת ביערות, הרחק מעיר המלך ומהעבר האפל של משפחתה. עד שיום אחד מוצא אותה הנסיך בריגן, מפקד הצבא ואחיו של המלך, ודורש ממנה להשתמש בכוחותיה כדי להכריע מלחמה איומה. עד מהרה אש נשאבת למאבק קטלני עם פשעי העבר, עם סכנות ההווה ועם ערפילי העתיד – מאבק על גורל הממלכה, על רגשותיה שלה ועל חייה.

ביקורת:
אזהרת הירדמות ב-200 עמודים הראשונים. אני נשבעת, ב200 עמודים הראשונים כמעט נרדמתי. אבל חשקתי שיניים, ועברתי את המכשול הזה. ואני שמחה שכך עשיתי. החצי השני של הספר הוא פשוט מעולה! האמת שזה קרה בצורה די מוזרה. הייתי על סף הירדמות, ובפיפס פשוט התאהבתי בספר.
טוב היה לחזור לכתיבה המדהימה של קריסטין קאשור, בספר הזה זכינו להכיר את עולם הגיאיות, העולם שמעבר לשבע הממלכות. והרשו לי להגיד, בניית העולם גם בספר הזה הייתה ממש טובה.
אם משווים את החצי השני של "אש" ל"מחוננת", באמת אתקשה להגיד איזה יותר אהבתי (ורק להמחשה, מחוננת קיבל ציון 10).
הדמויות בספר הזה היו מקסימות וחמודות, אם כי נתקלתי בקושי כלשהו להתחבר אליהן.
העלילה (שוב, אחרי עמוד 200) נהייתה אינטנסיבית, מתוחה וכיפית.

ציון: 7 מתוך 10.

לסיכום: אם אהבתם את הראשון, אני ממליצה.

*למה תרגמו את השם "ארצ'ר" לקשת??? אם זה היה נשאר ארצ'ר אני נשבעת שהייתי מתחברת אליו הרבה יותר.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה