יום שלישי, 30 בדצמבר 2014

היינו שקרנים/ א. לוקהארט - ביקורת

"היינו שקרנים" הוא ספר חדש מאוד (נכון לדצמבר 2014), שיצא בהוצאת ידיעות אחרונות.

תקציר מגב הספר: ברוכים הבאים אל משפחת סינקלר הנהדרת.
אצלנו אין פשעים.
אצלנו אין התמכרויות.
אצלנו אין כשלונות מחפירים.
כולנו ספורטאים גבוהים ויפים. העושר עובר אצלנו מדור לדור, יש לנו חיוך רחב, סנטר רבוע וחבטות הגשה חזקות במגרש הטניס. אנחנו גרים, לפחות בקיץ, על אי פרטי מול חופי מסצ'וסטס. ואולי זה כל מה שאתם צריכים לדעת.
שמי המלא הוא קיידנס סינקלר איסטמן. אני גרה בוורמונט, עם אמא שלי ושלושה כלבים. פעם היה לי שיער זהוב, אבל עכשיו השיער שלי שחור. פעם הייתי חזקה, אבל עכשיו אני חלשה. פעם הייתי יפה, אבל עכשיו אני נראית חולה.

ביקורת:
מהספר הזה היו לי ציפיות ממש גבוהות.
והוא התעלה על כל חלום מטורף שיכולתי להעלות.
סגנון הכתיבה בספר הוא מאוד ציורי ופואטי, ומהפרק הראשון פשוט התאהבתי בזה. הספר מלא מטאפורות מחרידות ועם זאת מעוררות מחשבה.
כל הפרטים נשזרים יחד לתמונה אחת מרהיבה, שבאמת צריך לקרוא שוב את הספר כדי להבין איך הכל משתלב ככה.
מעל הכל, הספר הזה גרם לי לחשוב. ואני לא היחידה. כל הסיפור פשוט ככ מעניין, מוזר ויפהפה, ועכשיו, כמה ימים אחרי הקריאה, הוא עדיין ממלא את המחשבות שלי. 
אני חייבת להודות - את הדמויות לא אהבתי. אבל בספר הזה, רק בספר הזה, זה לא היה משנה בכלל. הסיפור מכסה על זה בצורה נפלאה.
בתום הקריאה יישארו לכם כמה דברים לא ברורים, אבל אם תרפרפו שוב בספר או שאפילו תקראו אותו שוב, ותשבו לחשוב על זה כמה דקות, תבינו הכל.
האמת היא שאני עדיין לא יודעת אם באמת אהבתי את הספר לגמרי. אבל הוא גרם לי לחשוב, והוא השאיר עליי חותם בהחלט. ובגלל זה מגיע לו ציון גבוה.
* מתאים לגילאי 12 ומעלה.

ציון: 9 מתוך 10.

לסיכום: תקראו כבר! אין לי עם מי לדבר על הספר הזה!

*סליחה על האיכות הנמוכה של התמונה, עדיין לא זמינה תמונה באיכות גבוהה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה