יום שישי, 19 בדצמבר 2014

ביטרבלו (שבע הממלכות #3) / קריסטין קאשור - ביקורת

"ביטרבלו" הוא הספר השלישי והאחרון בטרילוגיית "שבע הממלכות" (ההמשך ל"מחוננת" ו"אש"). הסדרה מתפרסמת בישראל בהוצאת "כנרת" ומתורגמת ע"י יעל אכמון.

תקציר:
ברוכים הבאים לשבע הממלכות - ארץ מופלאה של מסתורין, גבורה וסכנה.
ביטרלו בת השמונה-עשרה מוכנה לקבל את השלטון במונסי לידיה. היא הוכתרה למלכה כבר בגיל עשר, ויועציה ניהלו עד כה את ענייני הממלכה. ביטרבלו האמינה שההתנקשות באביה, המלך לק, שמה קץ להשפעתו הנוראה. אבל כשהיא מתגנבת בלילות אל מחוץ לטירה ומתחילה להסתובב ברחובות בתחפושת, היא מבינה עד כמה טעתה. 
מה תגלה ביטרבלו מעבר לחומה? האם תמצא שם את מפתחות השלטון ואולי את זה שמחזיק את המפתח ללבה? 


ביקורת:
זה לא עד כדי כך רע כמו שזה נשמע. התקציר גורם לזה להישמע כמו ספר אהבה טיפשי, וכן יש בזה סיפור אהבה, והוא כן דומיננטי, אבל זה ככ לא העניין.
שמעתי עליו המון דברים רעים, על זה שהסדרה מידרדרת, אבל טעיתי כל כך. אמנם הוא הכי פחות אהוב עליי בסדרה, אבל הוא עדיין מעולה.
בספר הזה אנחנו חוזרים לשבע הממלכות, שהכרנו ב"מחוננת", וכמובן לדמויות שאנחנו מכירים! ביטרבלו, קטסה, פו, ראפין, גידון, המלך לק, אשן, ועוד המון, ופוגשים עוד המון דמויות חדשות.
לא התחברתי בכלל לדמויות בספר הזה, חץ מלאלה שאנחנו מכירים עוד מ"מחוננת". בכנות, הדמויות החדשות היחידות שהתחברתי אליה הם ת'יל ודית'. זהו. ביטרבלו בספר הזה הייתה מעצבנת, כך גם חבריה.
אבל זה לא משנה. העלילה בספר הזה הייתה כל כך טובה! זה היה ספר פשוט גאוני. ממש ממש אהבתי אותו, חוץ מזה שהספר התקדם טיפה לאט, ולדעתי יכל להסתכם בצורה מצוינת ב-400 עמודים במקום ב-500 ומשהו.

ציון: 7 מתוך 10.

לסיכום: שווה את הזמן.




תגובה 1:

  1. לא ברור לי איך הספר הזה מסווג כפנטסיה לילדים ונוער. יש בו חלקים שלא מתאימים גם לחלק מהמבוגרים שאני מכירה.
    אולי מבחינת הכתיבה והעלילה הספר לטעמם של רבים, אבל הוא ממש לא מתאים לנוער צעיר, גם בקושי לבוגר. לצערי בשום ביקורת לא כותבים את זה, וזה נושא שחשוב מאוד לציין, כדי שבת 10 לא תיחשף לתכנים שממש לא תואמים את גילה, ואת מה שהיא חשבה שהיא הולכת לקרוא לדוגמא...

    השבמחק