יום שלישי, 16 בדצמבר 2014

סדרת משפחת קיין (הפירמידה האדומה, כס האש, צל הנחש) / ריק ריירדן - ביקורת

טרילוגיית "משפחת קיין" היא טרילוגייה מאת ריק ריירדן, אשר מכילה את: "הפירמידה האדומה", "כס האש", ו"צל הנחש", והתפרסמה בישראל בהוצאת "גרף צעיר".

תקציר הפירמידה האדומה:
קרטר נודד עם אביו הארכיאולוג במסעותיו ברחבי העולם. סיידי גרה בלונדון אצל סבא וסבתא שלה. קרטר חי על מזוודות. סיידי מבלה עם החברות שלה. קרטר הוא נער מנומס וצייתן. סיידי מרדנית ובועטת. לקרטר יש עור כהה ולסיידי עור לבן. והם אח ואחות.
מאז מות אמם, קרטר וסיידי נפגשים רק פעמיים בשנה — וזה בסדר גמור מבחינתם, כי הם לא ממש מסתדרים. אבל כל זה משתנה בבת אחת בערב שבו אביהם מחליט "להשיב דברים על תיקונם", וגורם לפיצוץ מיסתורי במוזיאון הבריטי. כעת נאלצים קרטר וסיידי לצאת יחד למסע שייקח אותם על פני ימים ויבשות, אלפי שנים בעבר, ואפילו אל מחוזות העולם הבא. יחד הם יגלו את סודות התרבות המצרית הקדומה, ואת הכת העתיקה שמאמינה שאין לסגוד לאלים, אלא להילחם בהם.
אם לא ילמדו לשתף פעולה, סיידי וקרטר עלולים לא לראות יותר את אביהם בחיים — זאת אומרת, אם העולם לא יושמד עד סוף השבוע...

תקציר כס האש:
מרגע ששוחררו אלי מצרים העתיקה בעולם המודרני, לא היה רגע מנוחה לקרטר קיין ולאחותו סיידי. כצאצאים לשתי שושלות של פרעונים, עומדים לרשות קרטר וסיידי כוחות קסם מסוימים, אבל כמעט לא ניתנה להם הזדמנות ללמוד לשלוט בהם. כעת עומד לעלות מחדש האויב הגדול שידעו מעולם – נחש הכאוס, אפופיס. לרשות האח והאחות יש חמישה ימים למנוע מאפופיס לפרוץ מכלאו, ואם לא כן, ייבלע אפופיס את השמש והעולם יבוא לקיצו. או במילים אחרות, שבוע טיפוסי בחיי משפחת קיין.
סיידי וקרטר שואפים להקים לתחייה את אל השמש, רע, היחיד שיש לו סיכוי להביס את אפופיס. אך קודם יצטרכו לאסוף את הפיסות הפזורות של “ספר רע”, ללמוד איך לדקלם את לחש ההחייאה מבלי להישרף מבפנים, וגם – פרט שולי – לברר איפה מסתתר רע, זה אלפים בשנים. אויבים חדשים ינסו להכשיל אותם בדרכם, אבל גם חברים חדשים יבואו לעזרתם: שלל דמויות צבעוניות, מפתיעות ובלתי נשכחות.

תקציר צל הנחש: 
למרות מיטב מאמציהם, קרטר וסיידי קיין לא הצליחו למנוע את עלייתו של אפופיס, נחש הכאוס. כעת אפופיס מאיים לבלוע את השמש ולהחריב את העולם. על האח והאחות ומוטל להשמיד את אפופיס אחת ולתמיד - אבל איך יעשו זאת, כשחרטומי בית החיים מפולגים ולוחמים אלה באלה, אלי מצרים בעצמם נתונים להתקפה, ולצידם עומדים רק קומץ ילדים מתלמדים מהבית בברוקלין.
התקווה היחידה היא להפעיל לחש עתיק שעשוי להפוך את צלו של הנחש לנשק נגדו - אלא שהלחש אבד לפני עידן ועידנים. היחידי שיכול לעזור להם הוא חרטום מת שחזר כרוח רפאים; אבל האם החרטום הנקמני יוביל אותם אל צל הנחש, או אל מותם?

ביקורת:
אם קראתם כמה ספרים של ריק ריירדן, אתם מכירים את שיטת המחזור. לאלו מכם שלא מזהים - אסביר. דוד ריק יקירנו קם יום אחד בבוקר ואמר לעצמו, "אני אכתוב שלוש סדרות, והכל בהם יהיה אותו דבר." כלומר, בספרי ריק ריירדן הכל הולך אותו דבר - יש כמה ילדים אמריקאיים מודרניים שאיכשהו יש להם מיקורות מיתולוגיים, הם מתחברים עם אלים, נלחמים במפלצות וכו' וכו'. אז כן, גם משפחת קיין לצערנו (או שלשמחתנו?) מבוססים על אותו עיקרון בדיוק. אבל.. יש משהו בכתיבה של ריק, בדמויות, בעולם... שהופך את כל הספרים שלו לפשוט מדהימים.
וכך גם חשבתי על הטרילוגייה הזאת. היא הייתה מדהימה, ללא יוצא מן הכלל. ככל שהסדרה התקדמה, כך הספרים נהיו טובים יותר.
נהניתי מההומור, מהדמויות, ומהעולם. 

ציון: 9 מתוך 10.

לסיכום: שווה קריאה.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה