יום ראשון, 14 בדצמבר 2014

השמיניה 5: חידת הניצוץ/ עטרה עופק- ביקורת

חידת הניצוץ הוא הספר החמישי בסדרת השמיניה, שיצא בהתאם לעונה החמישית של סדרת הטלויזיה המצליחה "השמיניה"

תקציר:
"...לפתע פתאום, כשקרני השמש הראשונות התחילו לטפס על הגבעה למולו, הבחין הרועה בניצוץ מדהים, זוהר בכל צבעי הקשת, בוקע מאחד הנקיקים החורצים את הגבעה ממזרח. הוא מיהר לטפס אליו וגילה מערה צרה – שבפתחה, מואר בכתם שמש, נצץ חומר צלול ושקוף כעין הבדולח, אפוף זהרורים ססגוניים. הנער לא ידע מהו החומר השקוף הזה, ששובר את קרני השמש לנצנוצי צבע, אבל הוא קיווה שמדובר באבן יקרה."

כשאבי ומיקה מגיעים לצימר בכפר מנומנם בגליל, הם בטוחים שקולות הפיצוץ שמשמיע טנדר ישן של אחד התושבים הם שיא האקשן במקום. אבל מהר מאוד הם נוכחים לדעת שטעו, ובגדול. מהו הסוד הנורא שמסתיר המדען המתבודד שגר בחורבה עתיקה בפאתי הכפר? מה זוממים מקס ומוני, שליחיו של בוס נכלולי, רודף בצע ותאב כוח, שמתכננים לחלק מכשירי טלפון חכמים על ימין ועל שמאל? מה קרה ליונים בסביבה, שלפתע אינן מסוגלות לעוף? ואיך כל זה קשור לניצוץ הפלאי שנגלה לעיניו של רועה צעיר לפני מאות שנים במערה על הגבעה? עד מהרה נחלצים לעזרה חברי השישייה בעלי כוחות-העל המיוחדים, ויחד עם חבריהם לשמינייה הוותיקה הם מצילים את הכפר השלֵו, ואולי אף את כדור הארץ כולו, מפני מזימה אפלה.

ארבעה ספרים ראו אור עד כה בסדרה: השמיניה ותעלומת המסכה הבורמזית, השמיניה בעקבות הקרדינל המוזהב, השמיניה ומזימת ליל הסמוראים והשמיניה – לא נפגשנו מעולם.

ביקורת:
אני לא יכול לומר שלא נהנתי מהספר, כי זה יהיה שקר,
תמיד אהבתי את ספרי השמיניה, יש לי את כולם בבית.
כמו כל ספרי השמיניה, הספר הזה הוא כמו סרט אקשן טוב שלא נפסק.
אהבתם את הקודמים? תאהבו את הספר הזה גם. לא אהבתם? ביי.
מלבד חורי עלילה קלים שלא ניתן לשים לב אליהם, הספר מצויין ומאוד מותח

ציון: 8 מתוך 10
לסיכום: מי בא מרתון?
השמינייה  - 5 חידת הניצוץ  | עטרה אופק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה