יום שישי, 23 בינואר 2015

המפנה / אלי קונדי - ביקורת

"המפנה" הוא הספר השלישי בטרילוגיית "הבחירה", שהתפרסמה בישראל בהוצאת "כנרת".

תקציר: אחרי שעזבו את הקהילה כדי להצטרף יחד אל ההתקוממות הגדולה, קאסיה וקי נאלצים שוב להיפרד. קאסיה נשלחת לעבוד עבור ההתקוממות הגדולה מתוך הקהילה, ואילו קי מוצב מחוץ לגבולותיה. אבל שום דבר אינו מתרחש כצפוי, ועד מהרה צצות תעלומות חדשות. 
קאסיה זועמת על כל מי שמאיימים לקחת לה את הדברים החשובים מכול – משפחה, אהבה, חופש בחירה. והמהפכה השקטה שלה עומדת להתפרץ במרד אדיר.
החלק המסכם בטרילוגייה רבת–המכר הבחירה כתוב נפלא וסוחף רגשית. במהלכו חוזרים קאסיה,‬קי וזאנדר לקהילה כדי להציל את הדבר שנמנע מהם במשך זמן כה רב, הכוח לבחור.

ביקורת: זה היה חביב.
באמת, אין לי כל כך מה להגיד.
זה היה הרבה (הרבה הרבה הרבה) יותר טוב מ"הפריצה", אבל באותה מידה של "הבחירה", שזה... נחמד.
האמת היא, שבאמת נהניתי לקרוא את הספר הזה.
נתחיל בזה שאני פשוט מתה על העולם. יש לי חיבה מאוד גדולה לעולמות דיסטופיים או אוטופיים, ואלה אחד מהעולמות שאני כל כל אוהבת.
הדמויות היו פשוט מעצבנות. לאורך כל הטרילוגייה לא אהבתי אף אחת מהן, וזה היה ממש מעצבן לקרוא מנקודות המבט שלהם, כי הם פשוט סתמיים בעיניי. שמתי לב עכשיו בטיוטות שלי שכתבתי "מאייף" במקום "מעייף"... הו וול. ב1 בלילה אני לא כותבת בלי שגיאות כתיב. אופסי? בכל מקרה, היה "מאייף" לקרוא מהדמויות האלה.
לגבי סגנון הכתיבה - בספרים הקודמים הוא היה מאוד פואטי וציורי (ובעיקר לא משהו), אבל בספר הזה הוא משתנה. כמובן שנשאר חלק גדול מהפואטיות, אבל הוא נכנס לאזור ספרי ההרפתקה (שזה טוב מאוד).
העולם העכשווי מוצג כמוזר ולא הגיוני - קאסיה נדהמת מדרך המסחר ובטוחה ששטרות הוא רעיון טיפשי ושסחר חליפין זו דרך לגיטימית לגמרי. (האמת שהיא די צודקת - איזה ערך כבר יש לחפיסת ניירות ירוקים??)
הסוף היה מעניין ומותח ואהבתי אותו בטירוף. אני לא יודעת אם היה שווה לעבור את "הפריצה" בשביל זה (אני עדיין בטראומה) אבל ממש נהניתי מזה. ובכיתי. כן כן. האמת שלא ציפיתי לזה. למה שאני אבכה בגלל דמויות כאלה??

ציון: 7 מתוך 10.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה