יום חמישי, 15 בינואר 2015

הכחול האבוד / לויס לורי - ביקורת

"הכחול האבוד" הוא הספר השני בסדרת "המעניק". הספר התפרסם בגרסה המחודשת בשנת 2014 בהוצאת "כתר".

תקציר מגב הספר: שנים רבות חלפו מאז "החורבן". העולם הישן נמחה אפילו מן הזיכרון. קירה, ילדה נכה שהתייתמה זה עתה גם מאמה, ניצבת לבדה מול עולם עוין ונטול רחמים. חוקי ההישרדות של הקהילה הקטנה שהיא חיה בה מחייבים התנערות מן החלש וחסר ההגנה. קירה מחכה לגזר הדין של מועצת זקני הכפר, אבל להפתעתה למועצה יש תוכניות אחרחת לגביה. כישרון הרקמה הכמעט מאגי שלה מציל את חייה ומוביל אותה לחשיפת האמת שתשנה לנצח את חייה ואת עולמה. הכחול האבוד, בחינה מרתקת של חברה עתידית, מאתגר את הקוראים לחשוב על שיתוף, יצירתיות וערכים מוסכמים. 

ביקורת: אני פשוט מתה על הספרים האלה.
בגלל שאני לא רוצה לחפור לכם שוב ושוב ושוב על כמה שזה טוב וכמה שנהניתי מזה, אני אעשה את זה קצר וקולע -
אני פשוט מתה על העולם הזה. יש בו משהו מעוות ואמיתי שיש לו משמעות נסתרת, שגרם לי להיות כל כך מעוניינת בעולם.
הדמויות הן פשוט נפלאות ואהבתי אותן מהשנייה הראשונה.
העלילה הולכת לכיוון כל כך יפה ומפתיע, ופשוט... כל כך טוב.
*מתאים לגילאי 10 ומעלה.

ציון: 10 מתוך 10.

לסיכום: קריאת חובה!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה