יום חמישי, 15 בינואר 2015

Four: A Divergent Collection / ורוניקה רות - ביקורת

"פור" (באנגלית: Four) הוא ספר נלווה לסדרת "מפוצלים", ומספר את סיפור הרקע של הדמות פור. הסדרה מתפרסמת בישראל בהוצאת "הקיבוץ המאוחד" (הספר הזה עוד לא יצא בעברית).

תקציר בתרגום חופשי: שנתיים לפני שביאטריס פריור עשתה את הבחירה שלה, בנו בן השש-עשרה של מנהיג הקרבה עצמית עשה את אותו הדבר. המעבר של טוביאס לאומץ לב הוא סיכוי להתחלה חדשה. כאן הוא לא ייקרא בשם שהוריו נתנו לו. כאן הוא לא ייתן לפחד להשתלט עליו.
מכונה "פור", הוא מגלה בזמן האימונים שהוא יצליח באומץ לב. אבל האימונים הם רק ההתחלה - פור חייב לבסס את המקום שלו באומץ לב בזהירות. הבחירות שלו ישפיעו על חייהם של המועמדים העתידיים ועל סודות שיכולים לאיים על עתידו שלו... ועל עתידה של כל מערכת הפלגים.
שנתיים לאחר מכן, פור מוכרח לעשות משהו, אבל שום דבר עוד לא ברור. המועמדת הראשונה שקופצת לרשת יכולה לשנות הכל. איתה, הדרך לשנות את עולמם יכולה להתברר. איתה, אפשרי שוב להיות טוביאס.

ביקורת (ללא ספוילרים): הספר הזה הרס לי את כל מה שחשבתי על פור.
זה פשוט כל כך מציק.
ב"מפוצלים" ו"מורדים" טריס מתארת את פור כאדם חזק, אפל ומסתורי - אז כן, גם נאמנים די הרס את התדמית שלו - אבל ב"פור" כל התדמית הזו פשוט מתרסקת למיליון חתיכות.
גיליתי שפור הוא בעצם רכרוכי ויללן - ההפך הגמור ממה שהוא מתואר בספרים האחרים. שלא תבינו אותי לא נכון - אין לי בעיה עם כאלה. אבל מגעיל ומוזר לראות איך דמות אחת היא בעצם עולם והיפוכו.
חוץ מזה - לא הייתה ממש עלילה. לפחות לא לטעמי. כן היה כיף לראות את טריס לראשונה מנקודת המבט שלו, ובאמת היה לי מעניין לקרוא את מה שקרה ב"מפוצלים" כפי שפור מספר אותה. אבל שאר הספר די מיותר.
אני אתן קצת נקודות בונוס על העולם והדמויות האחרות, שעליהם אני פשוט מתה.
מה שכן - היה ממש מגניב ללכת ל"בארנס & נובל" ביום שזה יצא ולראות אותו על המדף של החדשים. JUST SAYING.
* מתאים לגילאי 12 ומעלה.

ציון: 5.5 מתוך 10.

לסיכום: אהבתם את מפוצלים? תקראו (:







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה